© 2024 solvo B.V.

Zwelling in de keel/eind van de tong, constant gevoel brok in de keel.

Sinds een jaar heb ik last van slikklachten. Er blijft regelmatig iets in mijn keel hangen, waardoor ik een verstikkend gevoel krijg en dan zodanig moet schrapen dat het voedsel weer terug in de mond komt. Volgens mijn omgeving praat ik ook zachter. De KNO-arts heeft niets kunnen vinden. Sinds ca. 2 maanden heb ik een constant gevoel van een brok in de keel, alsof er een grote slijmprop zit. Maar er komt niets uit, het brokgevoel blijft. Constante kokhalsneigingen en regelmatig overgeven. De huisarts dacht aan eerste instantie aan een ontsteking, en heeft een antibioticakuur gegeven, maar helaas... De huisarts heeft nu iets grondiger in mijn keel gekeken, en heeft, net als ik, aan het einde van mijn tong een zwelling geconstateerd, alsof er een 2e tong aan het groeien is. Ze is hier zeer verbaasd over, heeft zoiets nog nooit gezien. En ben nu dus wederom doorverwezen naar de KNO-arts. De afspraak bij deze laat uiteraard op zich wachten, en ondertussen weet ik het niet meer. Een constant gevoel van een brok in de keel, voedsel wat blijft hangen, wat regelmatig een verstikkend effect heeft. Ik zit constant de keel te schrapen, maar wetend dat het niet helpt, de brok blijft en het is absoluut geen prettig gehoor voor mijn omgeving. Heeft iemand enig idee wat het eventueel zou kunnen zijn en/of wat er aan te doen is? Het is behoorlijk benauwend, in letterlijke en figuurlijke zin.

Naar forum KNO

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren