© 2024 solvo B.V.

4 x longontsteking kleuter / bericht voor \"veer\"

Hallo Veer, Ik hoop dat ik je te pakken krijg want ik ben benieuwd hoe het nu met jouw zoon is. Zijn verhaal is exact hetzelfde als dat van mijn zoon David, alleen is David een jaar jonger en kreeg hij de eerste (ernstige dubbele) longontsteking toen hij amper 4 was. Hij is toen ook totaal uitgeput opgenomen ik het zkh en aan infuus gelegd, 7 dagen en daaarna nog een weer thuis antibiotica. Ook bij hem heb ik erg veel moeite moeten doen om hem doorgestuurd te krijgen. Zijn 4e longontsteking is nu net achter de rug hij is nu 5 (april). In november vorig jaar kwamen we achter zijn heftige allergie voor grassen en pollen (hoogst meetbare waarde gemeten - 6) en brachten dit automatisch in verband met elkaar. Volgende week krijgt hij een CT scan van zijn longen. Hij is overigens vorig jaar ook getest op taaislijmziekte en dat had ie gelukkig niet. Ik ben erg benieuwd op jij al wat verder bent gekomen? In afwachting van je reactie en hartelijke groet, misschien heeft iemand anders informatie? Is dit verhaal herkenbaar en is er bij u al duidelijkheid over de oorzaak, ik wil graag informatie ontvangen. alvast mijn dank, Charlotte


hallo ik zit een beetje met het zelfde probleem ik heb een zoon die is nu 7 en sinds dat hij 11 maanden was heeft hij elke wintermaanden en ook herfst last van longontstekingen en ernstigge astma aan vallen. wij zijn erg bezord wat dit voor een gevolg heeft op zijn latere leeftijd (wij hoorden nl dat elke onsteking in de longen een litteken achter laat) wij willen dan ok graag te weten komen of het gevolgen heeft voor zijn longen ook gebruikt hij regelmatig prednisolon omdat hij weer een stma aan val heeft die dan niet zonder die medicatie redden kunnen hij gebruikt op dit moment ventolin atrovent zo nodig en seritede 2x dgs 1 puf af en toe word je er gewoon moedeloos van dat het telkens weer raak is hopenliojk kan iemand mij verder helpen met mijn vraag beertje//

label.Geplaatst op 2007-01-22 21:51:59


Misschien is het raadzaam om helemaal koemelk vrij te gaan eten en drinken, het helpt veel mensen.

label.Geplaatst op 2007-01-28 18:53:35

Naar forum Longziekten

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren