© 2024 solvo B.V.

Astma en hoesten

Vorig jaar werd bij mij astma ontdekt, ik heb daar medicijnen voor gekregen. Deze brachten niet veel resultaat en nu heb ik de volgende salbutamol en seretide.De klachten waren bijna weg soms had ik nog wel last van benauwdheid of hoesten tijdens het voetballen of wanneer ik in een rokerige ruimte was geweest.In de wintertijd werden de klachten erger ik kon bijna niet meer voetballen zonder te hoesten en het benauwd te hebben, het kwam ook steeds meer als ik ging fietsen of een andere kleine inspanning deed. Nu is het zelfs zo dat ik sinds ruim 1,5 maand een hele dag hoest. Soms is het 1 of 2 dagen weg maar komt het weer net zo erg terug. Ik slaap rechtop in bed omdat ik het anders te benauwd heb. Ik ben een paar weken terug naar de huisarts gegaan,deze heeft mij naar de longarts gestuurd en van hem moest ik opnieuw onderzoeken doen of ik astma heb en met deze onderzoeken ben ik nog steeds bezig. Maar ik hoest zo ontzettend veel en lang dat ik denk dat het inmiddels geen astma meer kan zijn.Heeft iemand ook zo\\\'n soort probleem? of weet iemand wat dit kan zijn? En wat voor voor medicijnen kan ik hier het beste voor gebruiken?


je moet de onderzoeken van de longarts afwachten. dan kan die arts je de juiste uitleg geven en medicatie voorschrijven die je nodig hebt. succes

label.Geplaatst op 2005-05-10 15:28:16


hallo,ik wil ff reageren op je berichtje. ik heb ook astma en daarbij een ernstige allergie voor katten.dat samen verergerd de astma. heb verschillende testen ondergaan(allergie,longtesten,).heb ook verschillende medicijnen gehad;ventolin,flixotide,symbicort.de laatste helpt wel,ben niet zo kortademig meer,maar hoest nog wel,ene keer meer als andere(komt ook altijd slijm mee). bij mij was verteld dat het hoesten blijft,ene keer vaker als het andere.sterkte

label.Geplaatst op 2005-06-15 17:02:44


hoi,ik denk dat je copd hebt,groetjes jozef.

label.Geplaatst op 2005-07-08 12:07:49


Ik ben het volledig eens dat je eerst de eerst de onderzoeken van de longarts moet afwachten. Daarna zou ik me zeker laten doorverwijzen naar de longverpleegkundige van het ziekenhuis. Maar ook naar de longverpleegkundige van de thuiszorg die een woninganalyse kan uitvoeren. Dit is om te kijken of er oorzaken in je woonomgeving te vinden zijn. Maar eerst de longarts afwchten.

label.Geplaatst op 2005-05-13 08:31:44


Kom eens kijken en praten op: http://www.orisit.nl/astmaforum

label.Geplaatst op 2005-08-11 21:08:22


Hallo, Mag ik vragen waaruit je opmaakt dat ik COPD zou kunnen hebben?

label.Geplaatst op 2005-08-13 13:30:05


Ik ben terug geweest bij de longarts en deze zei dat de astma er nog steeds is en er zat nog een voorhoofdholdontsteking bij waardoor ik meer last had van mijn astma. Het gaat nu iets beter gelukkig.

label.Geplaatst op 2005-08-13 13:31:29

Naar forum Longziekten

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren