© 2024 solvo B.V.

Benauwdheid na lobectomie

Hoi, Ik ben Karen en heb in maart 2009 een lobectomie van de rechter bovenkwab ondergaan. Dit naar aanleiding van een carcinoom waarbij klieren en snijvlakken geheel schoon waren. Hoefde ook geen nabehandeling. Voel me onzeker omdat ik gauw benauwd ben en regelmatig hoest. Heb dit overlegd met de arts. Hij zei dat ik me geen zorgen hoef te maken maar ik wil graag van mensen die hetzelfde hebben meegemaakt als ik, graag weten hoe zij zich voelen en de ervaringen uitwisselen. Denk dat ik me daardoor wat sterker ga voelen. Ben op zoek naar positieve verhalen omdat ik toch wel heel erg bang ben. Maar de verhalen moeten natuurlijk wel eerlijk zijn. Wat ik bijvoorbeeld wil weten is hoe lang het duurt voordat je je weer sterker gaat voelen (zowel lichamelijk als geestelijk). Hoor het graag van jullie. Groetjes van Karen


Dag Karen, ik herken heel duidelijk jouw situatie. Mijn lobectomie is een jaar geleden gebeurd. Mijn verhaal is hetzelfde. Van elk zuchtje wind ben ik verkouden en benauwd. Verminderde weerstand? Hoesten heb ik nagenoeg geen last van. Op een seretidekuur reageer ik niet. De artsen weten ook niet waardoor de benauwdheid zolang blijft bestaan.Longfoto,s en bloed worden elke3mnd,onderzocht.Uitslag is dan prima maar de benauwdheid blijft. Veel sterkte en groet Ed

label.Geplaatst op 2009-06-12 10:56:00


Hallo Karen, ook ik heb een lobectomie ondergaan in 2006.(linkeronderkwab).Al bijna vier jaar geleden dus!Ik herken je onzekerheid, bij alle pijntjes en kwaaltjes denk je: wat is dit nu weer en hoort dat er wel bij? als je meer wilt horen mail je maar!Ik ben best bereid dit met je te delen, groetjes Anna

label.Geplaatst op 2010-01-03 19:18:04

Naar forum Longziekten

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren