© 2024 solvo B.V.

Diagnose?

Ik heb vorige week longfoto\\\'s laten maken, omdat ik al een tijdje erge pijn had in mijn rechterlong. De foto\\\'s toonden allemaal vlekken op beide longen, de longarts werd er gelijk bijgehaald en ik heb de dag erna bloedonderzoek,longfunctie-onderzoek en een bronchoscopie gehad. De longarts had zulke foto\\\'s nog nooit gezien. Ze hebben een kweek gemaakt, maar de uitslag komt pas volgende week. Ik moest vandaag terug en dacht nu een diagnose te krijgen, maar de belangrijkste uitslagen zijn er nog niet. De longarts houdt het op een hardnekkige infectie.Ik wil graag weten wat ik heb. Wat voor infectie? Mijn longinhoud was heel slecht, ik heb het erg benauwd en branderige pijn onderin mijn longen, nu voor de derde week. Weet iemand waar ik aan moet denken? (TBC is uitgesloten door de mantouxtest) Margreet.(ik ben 31 jaar)


Hallo Margreet, Weet je inmiddels wat je mankeert? Je bericht was van 7 januari en klonk erg verontrustend. Ben je inmiddels als wat opgeknapt? Groetjes Alida

label.Geplaatst op 2004-01-26 14:57:31


De reden dat je geen reacties hebt gehad, is omdat het onmogelijk is om op basis van je verhaal een diagnose te stellen. Vraag gewoon bij je longarts naar de zaken. Als hij/zij het niet weet, weten mensen achter hun computer het al helemaal niet. Uiteraard wel beterschap!

label.Geplaatst op 2004-01-30 22:11:47


blijf kalm en wacht uw uitslag af schrijft al uw vragen op en de volgende afspraak leg je je vragen voor wees kort en stel kordate vragen zo krijg je een eerlijk antwoord wat ze uiteraard doen maar voor ze je messchien onnodig onderust maken willen ze zeker zijn van hun annalize groetjes en sterkte

label.Geplaatst op 2004-07-06 19:53:18


Helaas weet ik nog steeds niet wat het precies is. Ik ben inmiddels nog drie keer bij de longarts geweest, heb al die keren weer een longfunctie test gehad, alleen de tweede keer was die test iets beter (longinhoud was iets beter), maar de keer daarna (afgelopen woensdag) was de test exact hetzelfde als de week ervoor. Geen verbetering dus. De pijn is ook nog niet echt weg, wel een stuk minder, maar toch... De witte vlekken op de longfoto zijn inmiddels ook verminderd. Ik ben nog steeds heel benauwd en heel moe. De longarts heeft een aantal dingen laten onderzoeken en die dingen waren het niet. Er zijn echter zoveel dingen (soorten bacterieen of immuunziekten) die het wel kunnen zijn, maar voorlopig lat hij het zo. Ik moet nu over twee weken weer terugkomen en ga volgende week weer voorzichtig aan het werk. Ik geef les op een VMBO en ga beginne met 8 lesuurtjes per week, max. 2 uur per dag. Het blijft wel frustrerend, ik weet dat het waarschijnlijk een infectie is, maar hoe of wat of welke weet ik niet. Ik bedoel, komt het misschien terug? wat kan ik doen om dat te voorkomen? enz. enz. Helaas heeft niemand gereageert op mijn bericht, behalve Alida dan, bedankt daarvoor.

label.Geplaatst op 2004-01-26 15:11:10


Hallo Vadamar, heb je medicatie gekregen, het lijkt inderdaad zo te lezen een infectie. Vorige week zat ook weer alles vol benauwd geen adem blablabla. Longarts gebeld, ben copd patiënt, en kreeg gelijk Prednison en Zythromax. Beide stootkuren, en ik voel mij nu al een stuk beter. Dus ik ben benieuwd of je medicatie hebt gehad. Zeker prednison word veel gebruikt bij long/luchtweg problemen. Zythromax is een breed spectrum anti biotica. Ik hoop nog van je te lezen, veel sterkte, groetjes Caressa

label.Geplaatst op 2004-01-29 17:37:39

Naar forum Longziekten

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren