© 2024 solvo B.V.

Hoest- en ademhalingsproblemen

Hallo, ik heb nu een maand last van extreem veel hoesten. Ik heb al verschillende keren moeten overgeven en mijn hele ribbenkast doet pijn. Het hoesten is erger wanneer ik me inspan. Ik leef nu dus sinds een maand ontzettend passief. Sporten kan sowieso niet, maar ook boodschappen doen of mezelf omkleden zijn al dingen waardoor ik in een hevige hoestbui beland. Ook ademhalen gaat niet helemaal lekker. Als ik diep inadem kan ik niet uitademen zonder te hoesten. Uitademen gaat eigenlijk sowieso moeilijk. \'s Avonds zijn de klachten erger. Ik hoest meer en praten gaat heel moeilijk. Ik kan mijn ademhaling tijdens het praten moeilijk controleren en daardoor praat ik soms erg schokkend en kreunend. Nu duurt deze periode van klachten ongeveer een maand, maar ik heb elk jaar wel zo\'n periode (hoewel de klachten voorheen niet zo hevig waren als nu). \'s Nachts is het trouwens vaak moeilijk geweest liggend te slapen. Ademhalen gaat liggend minder goed en daardoor heb ik wel eens zittend de nacht doorgebracht. De laatste anderhalve week gaat slapen echter weer redelijk normaal. De codeine die ik van de huisarts heb meegekregen heeft geen effect. Ik ben trouwens pas 21 jaar en rook een verwaarloosbare hoeveelheid sigaretten ( > 4 sigaretten per week ofzo). Wel begeef ik me regelmatig in rokerige ruimtes. Ik heb niet het idee dat ik in deze ruimtes meer last van mijn hoest- en ademhalingsproblemen heb. Iemand enig idee waar deze klachten op zouden kunnen wijzen? Ik heb de huisarts al een paar keer geraadpleegd en ze gaan me onderzoeken. Maar ben toch wel benieuwd naar jullie ideeen over wat het zou kunnen zijn. Groet, F.


Hi, Hoesten kan door 100en oorzaken zijn veroorzaakt zie: www.free-medical-diagnosis.tk Meest voorkomende oorzaak van nachtelijk hoesten zijn echter: 1. astma: hiervoor ademtest 2. sinusitis: hiervoor radiologie nodig 3. maagreflux in slokdarm of long: hiervoor proeftherapie of maagkijken / gastroscopie nodig Groeten Johan

label.Geplaatst op 2005-03-07 19:08:08

Naar forum Longziekten

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren