© 2024 solvo B.V.

Hoesten en benauwd

Hallo allemaal, ik heb een vraag en hoop dat iemand mij er mee kan helpen. Mijn man hoest al ongeveer 2 weken. Hij zegt dat hij ook af en toe benauwd en kortademig is en dat het lijkt of er iets in zijn longen zit. Hij heeft ook koorts gehad. Het leek op griep. Nu is dat wel over maar blijft hij hoesten en kortademig. Donderdag is hij bij de dokter geweest en die heeft hem een antibioticakuur voor 5 dagen gegeven en 2 soorten pufjes. Het lijkt me dat het hoesten nu wel over moet zijn want hij heeft nog maar 1 antibioticapil over. Het lijkt niet veranderd. Morgen wil hij weer naar de dokter gaan. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn. Ik begin me toch wel erge zorgen te maken. Ik las hier op de site dat het misschien veteranenziekte kan zijn. Laten we maar hopen dat dat niet zo is. Groetjes, Lida


Hallo Lida, Sinds enige tijd heb ik dezelfde klachten als jouw man, daarom keek ik bij het forum op longziekten, en kwam daar jouw beichtje tegen. Ik ben erg benieuwd, of jouw man weer naar de dokter geweest is, en wat de oorzaak van de klachten was. Zou het erg fijn vinden, als je dit zou willen laten weten. Alvast bedankt voor jouw reactie, Groetjes, tropical

label.Geplaatst op 2006-08-06 14:30:52


Hallo, mijn man heeft dus pufjes gehad en is vrij snel weer gestopt daarmee. Eigenlijk namen de klachten vrij snel af en heeft hij nu nergens meer last van. Eigenlijk heb ik het idee dat hij ook last van de printer had die op zijn werk vlak bij hem stond en nu niet meer. Het was in het nieuws dat je daar ook veel klachten van kunt krijgen dus misschien heeft het daar mee te maken gehad. Ik weet het niet. Ik zou in ieder geval naar de dokter gaan en pufjes proberen. Je weet maar nooit of het helpt. Groetjes van Lida

label.Geplaatst op 2006-08-06 17:58:22


Hallo Lida, Bedankt voor je snelle reactie. Vanwege astma gebruik ik al jaren inhalatiemedicatie en deze is al opgehoogd tot het maximum. Daarnaast heb ik een antibioticakuur gehad, die niet (voldoende)resultaat heeft gegeven. Verder werk ik niet met printers o.i.d. Mijn sputum is op kweek gezet, ik denk mede, omdat er soms ook bloed door het sputum zit. Hiervan heb ik nog geen uitslag. Ik hoop dan ook, dat uit die kweek naar voren komt, welke antibiotica ik wel moet hebben, zodat ik zo snel mogelijk van die benauwdheid en het hoesten af ben. Misschien herkent iemand anders deze klachten en kan mij tips geven? Alle reacties zijn welkom. Groetjes, Tropical.

label.Geplaatst op 2006-08-06 18:26:41


Jeetje, wat vervelend. Helaas kan ik je niet helpen. Hopelijk komt er uit het onderzoek wat meer. Ik wens je veel sterkte. Groetjes, Lida

label.Geplaatst op 2006-08-06 20:31:51

Naar forum Longziekten

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren