© 2024 solvo B.V.

Informatie over zyban

Ik ben iemand van 26 jaar en rook al 15 jaar. Gemiddeld rook ik 10 tot 15 sigaretten per dag. Ik wil graag stoppen omdat ik er steeds meer klachten van krijg. Vooral op me longen en luchtwegen. Ik ben daarbij ook nog licht astmatisch.Ik heb al vele pogingen gedaan om te stoppen maar het is me nog steeds niet gelukt. Mijn huisarts heeft me nu aangeraden na te denken over zyban. Ik lees er veel goede dingen over maar ook een hoop negatieve dingen. Vooral over de bijwerkingen. Ik hoop dat iemand mij kan adviseren in wat ik moet doen en of het waar is over al die bijwerkingen.


Ik zal je eerlijk vertellen dat ik zelf ook 15 jaar lang heb gerookt (van me 12de tot 27ste) en pas geleden gestopt ben ( +/- 3 maanden) zonder één of ander hulpmiddel. Dus probeer het eerst eens zonder.

label.Geplaatst op 2006-05-23 12:19:00


Ik ben na 15 jaar roken en meerdere serieuse stoppogingen zonder hulpmiddelen uiteindelijk van het roken afgekomen mbv Zyban. Ik kan me geen vervelende bijwerkingen herinneren. Ben nu 3 jaar gestopt en heb geen sigaret meer aangeraakt. Heb ook absoluut de behoefte niet meer.

label.Geplaatst op 2006-05-23 18:43:48


het lijkt mij duidelijk dat de inname van zyban minder gevolgen kan hebben dan blijven roken. waarom de angst voor een medicijn terwijl U dagelijks vergif inademt. zeker ernstig voor asthma patienten. overigens ik ben lang geleden gestopt, zonder hulp middel. grijp de kans om te stoppen en red je leven!!

label.Geplaatst op 2006-05-24 16:09:04


zelf ben ik ook gestopt met zyban vijf jaar geleden ,(omdat ik longpatient ben)maar ik heb t geluk gehad dat ik geen bijverschijnselen heb gehad, mijn man is er vier jaar geleden mee gestopt en ook met succes.Maar ook hier geldt dat je er ook echt mee wilt stoppen anders werkt deze pil ook niet. Dit heb ik in mijn omgeving meegemaakt, even stoppen werkt niet. Ik hoop voor je dat t lukt want rookvrij is echt heerlijk gr.

label.Geplaatst op 2006-05-27 09:10:23


Mijn advies, direkt doen!! Ik heb 30 jaar gerookt, de meeste jaren zware van nelle en (later uitgerekend) wel 25 sigaretten per dag. Ik had nooit een poging gedaan om te stoppen, maar na een paar jaar na elkaar flinke bronchitis te hebben gehad, op aandrang van m'n huisarts, met behulp van ZYBAN gestopt. Ontwenningsverschijnselen in de vorm van gechagerijn o.i.d. heb ik nooit gehad. Wel af en toe een idee van ik moet iets over m'n longen inhaleren. Dat zit dus echt tussen je oren!! Een flinke teug lucht en het was weer over. Dat heeft voor mij nog 1 jaar geduurd. Daarna was er voor mij echt een walging voor rooklucht of mensen die ernaar roken. Ongelofelijk toch!!?? Inmiddels ben ik drie jaar van het roken af!!

label.Geplaatst op 2006-06-30 06:15:08


Ben zon 7 weken geleden gestopt met roken. Ook wij (mijn vriend en ik) hebben zyban gebruikt. Het heeft geholpen, we roken nl. niet meer. Maar moet er wel bij vertellen dat we maar 1,5 doosje tabletten per persoon hebben gebruikt, kregen nl. wel bijwerkingen. 's-nachts niet slapen, angst, zweten, duizeligheid. De eerste week erge hoofdpijn. Maar goed dat valt nog mee. Heb helemaal geen zin meer in die stink sigaretten. Heb ca. 20 jaar gerookt ben nu 32. Je moet er wel achterstaan voor 100% anders lukt het niet. Veel succes. Groetjes mla

label.Geplaatst op 2006-11-03 22:52:31


bij zyban moet je eerst een stopdatum aangeven ( bij de huisarts ), dat heb ik dus gedaan en op mijn stopdag zat ik onder de uitslag. De jeuk was haast niet te verdragen. mijn huid was rood van top tot teen. heb toen de huisarts gebeld en die heeft een anti-allergie medicijn gefaxt naar de apotheek. ik ben waarschijnlijk een van de weinigen die daar verkeerd op reageert maar wil dit toch even melden. ik kreeg trouwens telfast 120 mg

label.Geplaatst op 2006-11-21 19:21:36


Ik heb heel veel klachten gehoort over zyban. Waarom probeer je niet af te bouwen met behulp van de elektronische sigaret? Kijk ik wilde niet echt stoppen maar minder schadelijk roken.Daarom ben ik met de e-sig begonnen. Nu rook ik alleen elektrisch en ben met nicotine aan het minderen.Als ik straks op 0mg zit is het goed. En de handeling van roken heb je dan toch, die ik bij verschillende stoppogingen heb gemist en daarom ooit weer na 2 jaar ging roken.Als je met de e-sig begint heb je al gelijk minder last van je longen omdat je alleen nicotine binnen krijgt en geen teer en koolmonoxide, die de longziektes veroorzaken. Bij mij werkt het iig goed,

label.Geplaatst op 2007-11-30 14:48:48

Naar forum Longziekten

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren