© 2024 solvo B.V.

Zoon met astma

mijn zoon heeft astma en heeft regelematig een prednisolon kuur mijn vraag is eigenlijk wat doet die kuren op den duur met hem volgens de arts doet het geen kwaad mar ik weet het niet zeker berlinda


Een prednisolonkuur haalt alle afvalstoffen uit je lichaam en helpt een acute astma aanval te voorkomen. Het geeft eigenlijk je longen voor een tijdje rust. Als hij af en toe een kuur krijgt kan het geen kwaad, pas als hij deze een langere tijd achter elkaar gebruikt dan kan hij wat dikker worden en moet er rekening gehouden met het afbouwen van de medicijnen, maar kortdurende kuren kunnen echt geen kwaad. Sterkte

label.Geplaatst op 2007-06-25 11:56:58


ik heb een zoon die vanaf zijn geboorte astma heeft,ik weet niet hoe oud jou zoon is,maar het is heel belangrijk dat hij ook altijd zijn onderhoud medicijnen blijft gebruiken,ik weet namelijk en ik heb het zelf ook je groeit er nooit overheen,maar komt meestal na je 40ste terug en dan komt het heel zwaar aan mijn zoon heeft dat altijd gedaan en nu is hij 31 geeft meer slijm op en staat nu weer onder controlen van een longarts en heeft andere medicijnen gekregen en daar reageert hij goed op,mijn longarts is geen voorstander van pretnison ivm met bot ontkalking en ja ben het niet met eens als ik het nu nodig heb om (normaal) te ademen ik heb copd.ik ben blij met mijn huisarts die geeft het mij als ik het nodig heb.veel sterkte en succes.

label.Geplaatst op 2008-08-21 16:28:29

Naar forum Longziekten

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren