© 2024 solvo B.V.

Aambeien

Ik heb sinds een tijdje die ondingen maar ik zit nu met de volgende vraag- ik heb veel last van lucht in mijn darmen- is het nu mogelijk dat je gaat naar ontlasting gaat ruiken van die dingen?


Hoy Erwin, de gassen in je lichaam gaan niet door de aambeien ruiken.Allereerstde aambeien,die ontstaan doordat bloedaderen in de uitlaat van je lichaam sterk opzwellen. Dit kan al gebeuren, door aan die ondingen te denken.Er is in je onderbuik een ader, die het bloed naar die sector doorlaat.Zowel links, als rechts in je onderbuik, loopt een ader die de bloedtoevoer en afvoer regelen.Als je die met de hand een korte tijd kan dichtdrukken, verminderd de spanning op de aangedane plaatsen en kan de situatie weer normaal en pijnloos worden.Wat de lucht van de gassen, oftewel de winden die je laat beinvloed, is het geen dat je eet.Vaak kan je aan de scheet ruiken, wat je hebt gegeten.Door daar op te letten zal je zien, dat deze bewering klopt.Prei, uien koolsoorten en tropische kruiden, kunnen nogal gasvormend zijn.Iedere voedingssoort heeft een eigen smaak, die nogal eens in de winden te ruiken zijn.Is overigens een goed teken, want je ingewanden werken dan goed.Probeer in iedergeval zo min mogelijk aan aambeien te denken en als ze toch weer eens opspelen, probeer dan de ader in je onderbuik even dicht te drukken. Ga niet op de wc zitten poepen met veel druk, want dan kun je langer moeten wachten dan nodig is.Blijf rustig en neem de druk op de aambei weg,zodat de situatie weer normaal word. Ik heb er ervaring mee.Veel succes, Jan.

label.Geplaatst op 2009-11-02 02:07:33

Naar forum Maag-darm-lever

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren