© 2024 solvo B.V.

Aambeien of niet? Ernstig?

Beste mensen, Ik heb al een aantal maanden last van bultjes om mijn anus. Ze zijn zichtbaar en voelbaar. Ze zijn niet echt heel erg pijnlijk. Ik heb een vriend en die heeft ze wel eens, per ongeluk, gevoeld. Hij was zich kapot geschrokken en wilde dat ik naar de dokter ging. Ik durf niet. Ik durf er ten eerste al niet met mijn ouders over te praten.. Ik schaam me echt heel erg. Ik heb op deze site en op andere sites heel veel dingen gelezen over aambeien. Maar nu twijfel ik of het bij mij wel aambeien zijn. Want er staat ergens op een site dat zichtbare aambeien rood/blauw/glazig zijn. Bij mij zijn het zegmaar net een soort kleine wratjes. Dus huidskleurig. Ook kan ik ze niet terugduwen (heb ik gelezen dat dat bij aambeien wel kan).. Ik ben heel erg bang en ik schaam me er echt heel erg voor. Ik weet echt niet wat ik moet doen. Wie kan mij ajb helpen? Alvast heel erg bedankt


www.huidziekten.nl/folders/ nederlands/soagenitalewratten.htm - 8k - kijk hier maar eens, waarschijnlijk heb je deze en geen aambeien sterkte ermee

label.Geplaatst op 2006-07-07 19:30:04


Maar mijn vriend heeft het niet. En ik heb nog nooit echt intiem contact gehad met een ander persoon.. Kan dat dan wel? Ik durf niet naar de dokter.. :'(

label.Geplaatst op 2006-07-09 14:09:08


het kunnen ook marisken zijn, dat zijn kleine huidflapjes die bij de anus kunnen groeien. ze kunnen weggehaald worden als je er last van hebt. je kunt het beste toch even naar de huisarts gaan om te laten beoordelen wat het is. dan weet je in ieder geval of het een soa is of dat het ongevaarlijk is. logisch dat je het eng vind, maar met onzekerheid blijven zitten is ook niks waard. succes

label.Geplaatst op 2006-07-09 19:28:30


Heel erg bedankt! Ik heb er niet heel veel last van, maar het is gewoon erg beschamend.. En ik vind de onzekerheid van wat het is gewoon erg eng.. Maar ik moet idd gewoon langs de huisarts gaan. Opzich langs de huisarts gaan durf ik wel. Maar ik durf het niet tegen mijn ouders te zeggen :( Want die moeten toch ook weten als ik naar de dokter ga. Ik ben nog geen 18 dus volgens mij kan ik dat dan allemaal nog niet zelf regelen.. Maar ja. Dat is iets dat ik zelf moet oplossen. Heel erg bedankt. Liefs,

label.Geplaatst op 2006-07-10 12:08:27


Je kan gewoon een afspraak bij de huisarts maken en erheen gan zonder dat je ouders het weten. Elke arts heeft gewoon een geheimhoudingsplicht. Gewoon zelf bellen en zelf erheen gaan. Al ga ik er nu vanuit dat je rond de 14 bent en geen 5 :) Suc6

label.Geplaatst op 2006-07-10 12:12:12


Hahaa, nee idd. Ik ben 17. Maar als ik bijvoorbeeld een zalf of misschien een operatie (lijkt me niet, maar je weet nooit) moet komt dat wel op de rekening. En zoiezo die afspraak komt ook op de rekening. Ik weet niet precies hoe t werkt. Maar zoiets is het toch? Bedankt voor uw reactie.

label.Geplaatst op 2006-07-10 17:36:29


Ik weet dus niet hoe dat met de rekeningen ed. zit. En waarschijnlijk doen alle maatschappijen dat ook anders. Ik verwacht niet dat daar diagnose op staan. Dus je kan altijd nog zeggen dat je voor hoofdpijn of menstruatieklachten oid bent gegaan. Mocht je geopereerd moeten worden........dan kom je waarschijnlijk toch op het punt dat je moet afwegen wat belangrijker is. Ik kan me wel voorstellen dat een SOA vervelend is om te vertellen aan je ouders. Maar je kan ook tegen je ouders zeggen wat je hier bij de opening gezegt hebt.......aambeien.

label.Geplaatst op 2006-07-10 18:02:53


misschien een gek vraag je, maar heb je sex gehad?? waarom kan je dit tegen niemand anders vertellen, als je iets hebt hoef je je toch niet te schamen

label.Geplaatst op 2006-07-10 22:16:09


Ja heb wel eens seks gehad. Met mijn huidige vriend. Maar hij heeft het zeker weten niet. Hij was ook maagd toen ik voor het eerst seks met hem had. Dus van hem komt het niet. En verder heb ik nooit seks gehad. Daarom vind ik het ook heel vreemd.

label.Geplaatst op 2006-07-11 12:55:42


je kunt inderdaad gewoon naar de huisarts gaan, die mag niet aan je ouders vertellen waarom je gekomen bent. ik weet niet hoe dat gaat bij de verzekering, maar bezoek huisarts word vergoed en gaat niet van no claim vergoeding af dus dat is denk ik geen probleem. en je kunt natuurlijk altijd zeggen dat je denkt dat je aambeien hebt. kun je na het bezoek aan de huisarts altijd nog beslissen wat je verder verteld. succes

label.Geplaatst op 2006-07-12 21:39:29


Daar heeft u inderdaad helemal gelijk in. Harstikke bedankt!! (Sorry voor de late reactie, maar ik was een weekje op vakantie.. Sorry)

label.Geplaatst op 2006-07-21 19:23:54

Naar forum Maag-darm-lever

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren