© 2024 solvo B.V.

Angst darmonderzoek

Hallo. Ik heb al een paar jaar last van terugkerende pijn in mijn onderbuik. Een beetje zo´n gevoel als menstruatiepijn. Maar de vrouwenarts heeft alles onderzocht, en alles was goed. Mijn nieren zijn gescand, was ook ok. Ze hebben mijn blaas van binnen onderzocht, was ook ok. Ik denk zelf aan een prikkelbare darm, omdat mijn stoelgang ook zeer onregelmatig is. Soms zit er we 4 dagen tussen, en het is altijd vrij hard. Maar dat heb ik echt al jááren! Maar mijn arts wil eers een darmonderzoek. Nu ben ik voor het onderzoek zelf niet zo heel bang, want ik krijg een roesje. Ik heb ook al eens een beenmergpunktie gehad met een roesje, en dan merk je dus echt niets. Maar ik heb zo´n angst voor het laxeren. Mijn vader en moeder hebben beiden dit onderzoek ook al eens gehad en die vertelden dat het laxeermiddel zo ontzettend vies is. Mijn vader moest er zelfs van overgeven. Mijn moeder voelde zich zo rot. Als ik door buikgriep bv al diaree heb, lig ik al te bibberen in bed van de spanningen. Dus hier ben ik echt heel bang voor! Ik kan me er gewoon niet toe zetten om dit te gaan doen. En door deze spanningen (nu al) krijg ik alleen maar nog meer buikpijn. Zijn er mensen die hier ook zo bang voor waren/zijn? En zijn er nou echt geen laxeermiddelen die wat beter smaken, of mag je er iets aan toevoegen? Help!


ik heb in december een darmonderzoek gehad en het spul dat je moet drinken is inderdaad heel erg vies maar je mag er ijsklontjes en siroop in doen zodat het iets minder vies is maar je moet gewoon even door zetten en dan lukt het je wel en laat je niet te gek maken door anderen misschien vind jij het zelf helemaal niet zo vies succes!

label.Geplaatst op 2011-03-01 22:39:18

Naar forum Maag-darm-lever

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren