© 2024 solvo B.V.

Bang voor colonoscopie

ik moet binnenkort een colonoscopie ondergaan en ben heel erg bang hiervoor echt heel bang. Ik weet niet wat het is exact maar ik ben wel heel bang. graag veel reacties en veel dank


Vraag bij je ziekenhuis een informatiefolder over dit onderzoek. Ik kan je vertellen dat het in mijn ziekenhuis de gewoonte is om een patiënt die dit onderzoek ondergaat, iets hiervoor te geven. Meestal krijgt men Dormicum, waardoor er een lichte roes ontstaat. Mocht je dat niet voldoende vinden, dan zou ik de behandelend arts vragen of je iets rustgevend van tevoren mag hebben (diazepam, lorazepam, oxazepam) Succes ermee Elena

label.Geplaatst op 2003-07-17 09:29:23


Hallo, Ik heb dit al meerdere malen meegemaakt en het is mij echt ontzettend meegevallen Succes !!!

label.Geplaatst op 2003-10-08 15:32:44


het is en blijft vervelend die darm onderzoeken het ergste als ik het zelf zou moeten ondergaan vind ik dat het mij heel genant lijkt en ik zou misschien ook wel groen zien van ellende met als ze die slang inbrengen. lastig lijkt me ook als je moet gaan draaien dan lijkt het me allemaal veel pijnlijker en ook de lucht die in de darmen word geblazen.Als ik zon onderzoek zou krijgen zou ik me best schamen dus voor iedereen die dit ondergaat wens ik veel sterkte. In mijn opleiding ga ik er professioneel mee om maar ik praat nu vanuit de ogen van de patient en puur als ik zelf zou moeten. misschien hebben jullie nog meer reacties ik vind het wel knap dat jullie het laten doen veel sterkte emergengy assistance

label.Geplaatst op 2004-10-25 21:20:07


Ik ben zelf vandaag geweest in het ziekenhuis in Dirksland. Het onderzoek viel 100% mee ze waren zo ontzettend lief en geruststellend voor me. Je krijgt een roesje waardoor je er niets van meekrijg. Je gaat naar binnen ,krijgt uitleg en je word 1,5 uur later wakker op de uitslaapkamer. Ik zag er heel erg tegenop, maar niets dan lof voor deze afdeling. Het enigste vervelende (dat heb ik altans zo ervaren) was het leegdrinken van die liters laxeermiddel. En na het onderzoek heb ik nog een beetje buikkrampen gehad Wat ook wel weer logisch is.

label.Geplaatst op 2010-06-10 23:36:02


Kijk ook onder het kopje interne geneeskunde. Daar is dit onderwerp ook aan de orde

label.Geplaatst op 2003-08-12 07:56:31

Naar forum Maag-darm-lever

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren