© 2024 solvo B.V.

Beetje bloederige slijm bij ontlasting.

Ik he al sinds lang erg harde ontlasting. Ik heb een inwendig onderzoek gehad van het laatste deel van de darm maar daar is niks afwijkends gevonden. Van de dokter heb ik al sinds een half jaar movicolon, een poeder dat je aanmaakt met water en dan drinkt, waardoor de ontlasting gewoon wordt. Ik moet bekennen dat ik dat te weing gebruik, omdat ik het zonder wil doen. Helaas moet ik er af en toe toch wat van gebruiken. Nu is de ontlasting weer erg hard, krijg het niet op een normale manier uitgeperst. Zag net dus weer, als ik goed kijk, wat slijm zitten dat wat rood is. Dus geen echt dun bloed ook niet met afvegen. Kan dat slijmerige bloed ontstaan omdat mijn ontlasting zo hard is ? Zou me kunnen indenken dat de binnenkant van de darm die harde ontlasting ook niet prettig vind. Zou die binnenkant van de darm geiriteerd kunnen worden door die harde ontlasting ?? Heeft iemand hier ervaring mee of weet hier wat meer over ?? Ik vind het zo raar. Ik voel dan ook dat ik naar de wc moet maar ik kan dan niet terwijl er wel degelijk ontlasting zit te drukken. Dat bloederige slijm moet je echt van dichtbij bekijken anders zie je het amper. Ik haal het dan met een stukje toiletpapier eraf en bekijk het dan en zie dan toch dat het een beetje bloederig is. Ik hoop dat iemand mij iets meer kan vertellen hierover. Heb geen buikpijn of krampen.


Movicolon is een middel dat er voor zorgt dat je ontlasting meer vocht vasthoudt waardoor het smeuiger blijft. Het is dus geen laxeermiddel en het kan zeker geen kwaad om dit te blijven gebruiken. Het is wel essentieel om voldoende te drinken, maar dat is eigenlijk altijd zo. Veel klachten van opstipatie komen door het drinken van te weinig vocht. Koffie en gewone thee moet je niet meerekenen bij het vocht omdat deze juist vochtafdrijvend zijn. Minimaal 2 liter wordt er aangeraden. als je bovenstaande blijft doen, zullen je darmen en dus jij ook een stuk gelukkiger zijn!

label.Geplaatst op 2009-08-14 13:33:34

Naar forum Maag-darm-lever

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren