© 2024 solvo B.V.

Biopsie en maagkanker?

Hoi, Ik ben Ruben, 42 jaar.Sinds 8 weken ben ik aan het sukkelen.Het is begonnen met pijn aan de rechterzijde ter hoogte van mijn dikke darm. Ik had momenten van onverklarbare vermoeidheid, weinig eetlust en daardoor ook 6 kg afgevallen. Mijn ontlasting was heel wisselend;zwart, met vers bloed, slijmerig,etc. Ik heb inmiddels een darmonderzoek(coloscopie)gehad. Er zaten twee poliepen en waren beiden goedaardig. Daarna de echo. De arts zag niets speciaald. Nu heb ik een maagonderzoek (gastroscopie)gehad. De arts heeft 6 stukjes weefsel weggenomen voor de kweek. Dinsdag, 15 maart, krijg ik de uitslag. De klachten zijn er nog steeds. Ook opgezette buik en pijn in mijn hele rechterbeen. Mijn vraag is eigenlijk of de arts tijdens het onderzoek al kan zien of er een gezwel zit en waarom er 6 stukjes weefsel zijn weggenomen(voor mijn gevoel veel).En neemt een arts alleen weefsel weg als hij denkt aan een gezwel of kunnen daar ook andere reden voor zijn? Veel vragen, maar daar ben ik wel mee bezig. Misschien dat iemand mij daar wat duidelijkheid over kan geven. Groetjes Ruben.


Ik heb vorige week ook een gastroscopie ondergaan, en ook mij bij is er een biopsie gedaan, nl. om te zien of ik besmet ben me de helicobacter pylori bacterie, misschien dat dit bij jou ook om deze reden gedaan is.

label.Geplaatst op 2005-03-09 10:49:31


ruben wat is de uitslag van je onderzoek ,ik ben toch wat nieuwsgierig groetjes ingrid

label.Geplaatst op 2005-03-18 11:55:12


een biopsie kan om allerlei redenen gedaan worden, ook om te kijken of het slijmvlies geirriteerd is oid het hoeft niet gelijk iets ernstigs te zijn. ik zou er niet gelijk van uitgaan dat het kanker is, die kans is niet zo groot. sterkte sandra

label.Geplaatst op 2005-03-09 16:11:09

Naar forum Maag-darm-lever

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren