© 2024 solvo B.V.

Bloed bij faeces en constante buikklachten, wat nu?

Hoi, Sinds oktober 2002 heb ik regelmatig last van bloed bij de ontlasting. Soms is het een aantal weken weg, dan is het er zomaar weer. Hier komt bij dat mijn faeces niet altijd erg vast is dus het bloed kan niet het gevolg zijn van hard persen. Ik heb vaak last van mijn buik en sinds afgelopen week ook steken in mijn zij. Vorige week heb ik een darmonderzoek (colonscopie) gehad, waar niks uit is gekomen, wat natuurlijk des te beter is, maar waar komen nu toch mijn klachten vandaan? Het onderzoek was vreselijk, ik heb ontzettend veel pijn gehad, waarschijnlijk mede doordat ik nogal slank ben (als je ouder bent, is alles meestal wat losser, ook bv. als je al een kind hebt gekregen) en ik heb ook niet het idee dat het prikje in mijn bovenbeen niet veel heeft geholpen. Als het nog een tweede keer zou moeten gebeuren, krijg ik dan ook een andere verdoving. Vrijdag krijg ik uitslag van de biopsie die ook tijdens het darmonderzoek is genomen en wil ik met de arts gaan praten wat er nu verder moet gebeuren. De internist wou mij alle andere vervelende onderzoeken besparen omdat ik nog zo jong ben (18) en omdat mijn bloed en urine wel gewoon normaal zijn, maar ik weet niet of ik me hierbij neer kan leggen want ik begin me zo langzamerhand zorgen te maken. Hebben jullie misschien een idee wat er met me aan de hand is en wat ik het beste kan gaan doen hiermee?


Hallo dit even ter aan vulling van marieke heb je een aanvraagformulier meegekeregen voor bloedonderzoek daarin moet je kijken of je arts volledig bloedbeeld aangevinkt heeft dit zijn de hemoglobinen hematocriet(hb en Ht) leucocyten trombocyten en bezinkings erytrocyten(BSE) en de c reactief proteine of te wel het CRP. het kan zijn dat er een endoscopisch onderzoek uitgevoerd moet worden indien het bloed beeld geen duidelijk beeld laat zien. een colonoscopie is hier een voorbeeld van( hiermee gaan ze met een colonoscoop( een soort slang) via de anus naar binnen en word zo de gehele dikke darm bekeken dit onderzoek is niet bepaald prettig omdat er meestal darmkrampen kunnen optreden door het insuffleren van lucht ook als de scoop ingebracht word kan dit een krampend gevoel geven ook zult u moeten flatuleren dit echter is heel normaal en hoeft u zich niet voor te schamen. u kunt tevens een roesje intraveneus krijgen als u dit wenst. Ook moet je een feaces onderzoek vragen een ontlastingsonderzoek her uit kan ook een onsteking evt worden opgemerkt. veel sterkte en laat mij even weten hoe het afgelopen is met vriendelijke groet, emergency assistance

label.Geplaatst op 2003-05-30 21:51:04


Hoi! Fijn dat je reageert! Ik zou afgelopen vrijdag de uitslag van de biopsie via de huisarts ontvangen maar aangezien deze nog de hele maand mei op vakantie is heb ik niks gehoord, dus ben ik ervan uitgegaan dat, als er iets mis mee was ik het wel van de internist zou hebben gehoord. Of denk je dat dit echt alleen via de huisarts kan? Nog even verder op je vragen: Ik heb verder nog geen enkel onderzoek ondergaan omdat de internist dit overbodig vond aangezien mijn urine en bloed goed waren. Zelf ben ik het hier dus niet zo mee eens. Als er iets is dan moet ik die onderzoeken maar ondergaan, hoe vervelend ze ook zijn. Ik wil gewoon weten wat er aan de hand is. De kleur van het bloed hangt meer tegen de donkere kant aan als tegen de lichte. Ik heb totaal geen problemen met de stoelgang, soms moet ik wel 3 of 4 keer per dag naar het toilet. De ontlasting is meestal ‘zacht’, niet waterdun maar ook niet vast. Losse stukjes zeg maar, dat er wel in een paar seconden in 1 keer uit komt. Ik heb geloof ik nooit last van koorts. Ik ben aan de pil (diane35). Ik eet niet altijd evenveel maar wel genoeg. Mijn klachten zijn constante zeurige pijn in mijn onderbuik, en dagelijks pijnkrampen. Een enkele keer echte pijnsteken in de zij (naar de rugkant toe). Zo gauw de huisarts weer aanwezig is maak ik een afspraak, zodat ik het er met hem over kan hebben. En dan hoop ik dat ik via de internist, aan de hand van andere onderzoeken, te weten kom wat er nu eigenlijk aan de hand is. In afwachting van je antwoord, groetjes Lisa.

label.Geplaatst op 2003-05-26 21:15:01

Naar forum Maag-darm-lever

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren