© 2024 solvo B.V.

Bloedtest lever

Sinds maart jl. is er in bloedwaarden een afwijking van de lever gevonden.(1) Alanine aminotransferase (2) Aspartaat aminotransferase en (3) Gamma - glutamyltransferase.De laatste heeft een waarden van 111. Op de uitslag staat met vraagteken Drank? Medicijnen?. Nou drank kan ik mij niets bij voorstellen want ik ben een matige tot zuinig sociaal drinker. Maar ik gebruik sinds vorige jaar zomer het medicijnen Artrotec (ik mag er 3 op 1 dag)maar gebruik er 1 pd. i.v.m. reumatische aandoeningen. Volgens bijsluiter kan dit problemen aan de lever geven. Volgens mijn huisarts kan het niet aan de medicijnen liggen, en toch...denk ik van wel. Kan iemand mij hierop antwoord geven. Ik word er nl. best nerveus van. Omdat ik niet weet waar het aan ligt. Capisama


hallo,ik heb je bericht gelezen,en snap dat je ongerust bent.nou laat ik je zeggen dat het wel degelijk aan deze medichijnen ligt,ik en mijn man hadden hetzelfde.ook cozar kan een oorzaak zijn.maar ook ik gebruikte artrotec.nu is dat morfine maar dat is een ander verhaal.groet van mij

label.Geplaatst op 2007-12-08 17:22:07


Dank je wel, reikimoeder. Kun je mij vertellen hoe je daar bent achtergekomen? Zodat ik hiermee gedegen naar de huisarts kan. En hoezo morfine (?)

label.Geplaatst op 2007-12-10 09:54:54

Naar forum Maag-darm-lever

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren