© 2024 solvo B.V.

Colitus ulcerosa

Een vriend van mij heeft al enige jaren \"colitus ulcerosa\" dit is een ontsteking aan de dikke darm met het gevolg dat hij voordurend buikpijn heeft en zware medicatie moet slikken. Die medicatie schijnt enkel te zijn om de ontsteking te remmen maar een echte verbetering zal er niet door te zien zijn. Wie heeft ditzelfde ziektebeeld, of wie kent er iemand die dit ook heeft en kan die met mij in contact brengen. Ik wil graag mensen spreken die hetzelfde hebben of hebben moeten ondergaan als mijn vriend om op die manier verschillende ziektebeelden of behandelingsmanieren te zien. Die jongen waar het om gaat betekend erg veel voor me en ik zou het verschikkelijk vinden als hij nooit meer een fatsoenlijk leven kan lijden omdat hij steeds hevige pijnen heeft.


Colitis ulcerosa betekent niets anders de een ontsteking van de dikke darm met zweren daarbij (in de dikke darm). Het is inderdaad een erg invaliderende aandoening, gepaard gaande met veel klachten. Ook is het risico op kanker op langere termijn verhoogd. Dit in combinatie met alle klachten leidt er bij de meeste patienten toe dat de dikke darm er op den duur in z'n geheel uit moet. Dan zijn de klachten ook wel over!

label.Geplaatst op 2003-06-28 20:51:42


Hallo, Kijk eens op www.crohn-colitis.nl. Daar staat meer uitleg omtrent het ziektebeeld en patientenorganisaties waar je meer info kunt verkrijgen. Hopelijk helpt dit je verder. Elena

label.Geplaatst op 2003-02-02 15:45:02


hallo, ik ben danielle en mij is precies hetzelfde overkomen een paar jaar geleden ik had ook hevige buikpijn en ze dachten dat ik gek was totdat ik met spoed opgenomen werd.Ik ben toen aan de pretnison gezet en als die niet zou aanslaan kreeg ik een stoma.Dit sloeg gelukkig aan maar heb wel heel veel pijn gehad.Je vriend zou mischien buscopan en duspatal kunnen gebruiken dit heb ik zelf ook gebruikt en hielp goed.Ze hebben bij mijn nog wel veel darm fotos gemaakt maar het was rustig.Laat je vriend zich alsjeblieft niet afsluiten van de wereld maar ga dingen met hem doen.Want ik heb me wel afgezondert en daar heb ik veel spijt van.Op ten duur zal ook colitus ulsa rosa rustig worden maar voor hoelang dat verschilt.Ze hebbe er trouwens ook een operatie voor dan krijg je een tijdelijke stoma en leggen ze je spijsverteringskanaal om geloof ik.Laat me weten of er verbetering optreedt heel veel succes ermee. groetjes danielle P.S ook heb ik een aantal jaar later een speciaal dieet gevolgd een vezelrijkdieet dit heeft mij erg geholpen.

label.Geplaatst op 2003-02-03 13:21:35


Laat hem eens contact opnemen met een paranormaal therapeut, want de oorzaak hoeft niet (alleen) somatisch te zijn maar kan ook(deels)onder invloed van psychische klachten ontstaan. Een vriend van mij heeft hier heel veel baat bij gehad. een student

label.Geplaatst op 2003-02-06 11:20:05


Ook mijn vriend heeft colitus ulcerosa. Dit is in 1995 bij hem geconsteerd. Zes weken ziekenhuisopname (incl. bloedtransfusie) waarvan hij er 2 niet bewust heeft meegemaakt. Vanaf die tijd slikt hij Pentasa. Het is een tijdje \'rustig\' geweest tot februari 2001. Weer Prednison. Na dat dit afgebouwd was werd het \'rustig\'. Sinds oktober 2001 onder behandeling van een arts in het AZN. Hij slikt nu: Prednison, Pentasa en Azathioprine. Tevens iedere avond een Entocort Klysma. Azathioprine is een nieuw medicijn. Volgens mij is het uiteindelijk de bedoeling dat hij alleen dit nog slikt.

label.Geplaatst op 2003-02-07 15:13:42


Hoi, Ik zou eens contact opnemen met de Maag Lever Darm Stichting, misschien dat die je verder kunnen helpen. De internetpagina is: www.mlds.nl Het telefoonnummer is: 030-6055881 (op werkdagen tusssen 09.00 en 17.00 uur) Ook is er een IBD onderzoek in Maastricht. Je vindt informatie hierover op www2.unimaas.nl/~IBD/ Ik hoop dat je er iets aan hebt en veel sterkte gewenst voor jullie beiden. Ik hoop dat het dadelijk allemaal iets beter mag gaan. Groetjes, Angel

label.Geplaatst op 2003-03-12 12:44:54


Mijn moeder is al 15 jaar klachtenvrij dankzij dokter Duijndam in Alphen a/d rijn. Hij is huisarts en tevens homeopatisch geneesheer. Via doormetingen heeft hij het juiste homeopatische geneesmiddel gevonden. Mijn moeder voelt zich fantastisch, gaat 2x per week naar de sportschool (ze is 65 jaar oud),maakt verre reizen en kan alles eten zonder problemen.

label.Geplaatst op 2003-03-22 11:02:09


Ik wil even op je bericht reageren, ik heb een soort van gelijke klachten als je vriend, en heb een bericht toegevoegd op het forum, misschien kan je het eerst even lezen om te kijken of dit is wat je bedoelt. Lisa

label.Geplaatst op 2003-05-22 11:50:26


Hallo, Ook mijn vader en ik hebben hier al jaren mee te maken. Op het moment gelukkig geen zweren en bloedingen maar wel vaak een opgezwollen buik en veel kramp. Kramp komt vaak na het eten van Koolsoorten misschien krijgt jou vriend ook meer last van zijn darmen na het eten van een bepaald soort voedsel. Ook het drinken van koolzuurhoudende dranken veroorzaakt kramp. Groetjes

label.Geplaatst op 2003-10-08 15:37:11


tik deze naam cultus ulcerosa maar eens in op google ,daar kun je van alles vinden,ook is er een vereniging ,waar deze mensen vragen kunnen stellen,en je krijgt geregeld aan emails waar je van het nieuwste op de hoogte word gehouden.groeten dinie

label.Geplaatst op 2006-03-04 13:20:33


ik zal eens kijken. dank je wel

label.Geplaatst op 2003-02-03 01:17:26


hoi danielle, dank je voor je berichtje. de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik geen idee heb welke medicijnen hij gebruikt. pretnison in ieder geval wel . maar het probleem is dat het ondertussen al meer dan anderhalf jaar aanhoud. het begon bij hem ook met buikpijn en bloed in de ontlasting. Hij sluit zich inderdaad erg af en ik probeer (zover mijn tijd het toelaat) om met hem weg te gaan en dingen te ondernemen.... maar goed dat is makkelijker gezegd dan gedaan helaas.... ik hou je op de hoogte

label.Geplaatst op 2003-02-05 14:16:04


:S

label.Geplaatst op 2003-02-11 17:39:06

Naar forum Maag-darm-lever

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren