© 2024 solvo B.V.

Darmdonatie???

mijn moeder heeft ruim een jaar geleden een operatie ondergaan en nu is ze dus 4.20m dunne darm kwijtgeraakt nou zou ik haar graag willen helpen maar bestaat er wel zoiets als darmdonatie? graag zou ik hier meer over weten groetjes An


Hallo, volgens mij is een darm donatie onmogelijk, ik zelf heb nog nooit van deze mogelijkheid gehoord.

label.Geplaatst op 2003-01-28 02:21:21


bedankt broeder johan het was te proberen groetjes An

label.Geplaatst op 2003-01-28 07:19:07


Hallo An, nog een keer een reactie. Ik heb onlangs gehoord dat het wel mogelijk is om een darm transplantatie uit te voeren, het is gebeurd bij één persoon in Nederland, niet zo heel erg lang geleden en naar ik meen in het "Academisch Ziekenhuis Groningen". Ik weet niet of ook een fam.lid donor kan zijn (zoals bij een nier donatie) of dat dit van een overleden persoon afkomstig was (ik denk dat laatste). Overigens komt niet iedereen voor zo'n operatie in aanmerking omdat dit nogal wat (al dan niet levensbedreigende) complicaties kan veroorzaken. Wat precies de criteria zijn om voor zoiets in aanmerking te komen weet ik niet. gr. Br.Johan

label.Geplaatst op 2003-01-31 00:10:42


Goedemorgen, Darm transplantatie is mogelijk, al wordt het nog weingen toegepast. Ik zou verdere informatie vragen aan de behandelend arts. Ook vind je informatie op www.eurotransplant.nl ( dunnedarm heet Bowel in het engels. Groeten, ET-er

label.Geplaatst op 2004-02-10 08:15:44


Ik mis sinds begin 1998 ook het grootste gedeelte van mijn dunne darm (ik heb nog ongeveer 1.20 m) en de klep tussen dunne en dikke darm. Ik heb hierdoor ook vaak last van diarree en last van tekorten (met name magnesium). Maar door het slikken van (veel) medicijnen (en infusen) wordt dit redelijk opgevangen. Dunne darm transplantatie is inderdaad een keer gedaan in Groningen (ik ben hier ook patient), maar dit wordt alleen nog experimenteel gedaan. De risico's zijn nog veel te groot. Kan ik jou (en je moeder) ook prive mailen om ervaringen uit te wisselen?

label.Geplaatst op 2004-11-14 21:50:10


Sinds 1990 wordt operatie darmtransplantatie op The Nebraska Medical Center aangeboden.

label.Geplaatst op 2006-06-26 19:18:49


Ik vind het heel erg voor je moeder, mijnoprechte beterschap. In zoverre ik hiervan weet ik zeker en dat zag ik op TV is dat de arts alleen zieke delen van de darm kan verwijderen en in de plaats daarvan een kunststuk aan beide zijn van de darmen wordt vastgemaakt het kunst stuk schatte ik op zeker niet langer dan 30 cm. Dat is zeker.Maar waarschijnlijk vanwege de enorme lengte van de dunne dar, ka nde peralstiek van die darm niet meer functioneren dan heb je een nieuw probleem. Bijf wel informeren Struin het net af en vraag het gewoon aan een Maag darm, lever arts. Hij zou je het beste kunnen informeren naar de mogelijkheden en vooral onmogelijkheden van een darmtransplantie en bijzonder over de lengte die vervangen moet worden. Mijn hartgrondige medeleven hoor

label.Geplaatst op 2010-11-22 13:37:11


bedankt broeder johan zal er eens over nadenken het moet niet levensbedreigend worden want mijn moeder heeft al kantje boord gelegen en dat wil ze dus niet nog een keer maar wel heeeeeeel erg bedankt voor nog een reactie van jou groetjes An

label.Geplaatst op 2003-01-31 07:21:46


Laat als je wilt eens weten wat er uiteindelijk besloten is door je moeder en/of jou, ben ik wel nieuwsgierig naar. In iedergeval succes en sterkte verder. gr. Br.Johan

label.Geplaatst op 2003-02-16 13:47:22


Hallo br. Johan Heel erg bedankt voor je onderzoek naar de darmdonatie ik heb het mijn moeder voorgelegd ook de risico's ervan maar dat durft ze nog niet aan ze heeft een heel slecht jaar gehad en haar lichaam moet nog flink aansterken maar in ieder geval heel erg bedankt zonder jou had ik dit nooit geweten. Misschien bedenkt mijn moeder zich nog eens over een tijdje en dan sta ik altijd voor haar klaar en dan gaan we verder en dieper onderzoeken wat de mogelijkheden allemaal zijn. groetjes An.

label.Geplaatst op 2003-02-20 18:03:01

Naar forum Maag-darm-lever

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren