© 2024 solvo B.V.

Darmflora-herstel na gebruik antibiotica

Hoi.. (Het Hele Verhaal) Op mijn vakantie heb ik een maaginfectie opgelopen doordat ik van het lokale kraanwater heb gedronken (tegen alle adviezen in; de gevolgen van mijn eigenwijsheid ondervind ik nu). Ik heb er twee soorten antibiotica voor gehad en voelde me aan het eind van de kuur een stuk beter. Een paar dagen daarna, dinsdag, kwamen een deel van de klachten (waaronder beroerdheid en hartkloppingen, -bonzen en/of -ritmestoornissen gedurende enkele minuten tot meerdere uren) terug, en had ik diarree. Ik ben die dag naar de huisarts gegaan. Een groot deel van de \'goede\' bacterien die deel uitmaken van o.a. de \'darmflora\', is waarschijnlijk gedood door de antibiotica. Op het moment van schrijven is het duidelijk te merken dat de boel niet lekker loopt, in m\'n buik. Het rommelt, doet soms wat pijn, en ik heb bijna 1,5 dag niet gepoept (hoewel dat niet abnormaal is duurt het bij mij gewoonlijk nooit zo lang). (Mijn Vraag) Ik heb ergens gelezen dat gedurende het herstelproces van de darmflora de plek van sommige goede bacterien ingenomen kan worden door schadelijke bacterien (die niet altijd even gemakkelijk door het lichaam of door medicijnen te doden zijn), waardoor het immuunsysteem slechter kan gaan werken. Nou wil ik zo min mogelijk van die krengen binnen krijgen... Dus zou ik graag willen weten of er voedingsmiddelen zijn die het herstelproces kunnen versnellen, zodat de kans kleiner wordt dat ik veel ongewenste bacterien binnen krijg? Alvast bedankt. Gino.


Hoi Gino, Heb je al eens gehoord van paardenmelk dat wordt veel gebruikt bij de klacht die je omschrijft. Paardenmelk hersteld de darmflora en zorgt dat de goede en slechte bacterien weer in evenwicht komen. bovendien zorgt het voor een betere weerstand wil je meer weten kijk eens op de site www.paardenmelkerij.com veel succes

label.Geplaatst op 2005-07-28 11:53:50


Je verhaal klopt kijk even onder het kopje Peniciline kuur. Deze persoon heeft ook last van z'n darmen. Er bestaan eenvoudige pillen voor die je bij een reform winkel kunt kopen. Het verhaal wat het inhoud vind je onder Maag-darm-lever, en dan onder peniciline kuur (autuur verkerk).

label.Geplaatst op 2005-08-12 09:00:32


darmocaire van bonusan brengt weer de goede darmbacterien in de darm. Er zijn nog meer van die middeltjes, maar dan moet je even bij een orthomoleculair arts navragen.

label.Geplaatst op 2007-10-23 16:26:45


Bedankt voor de tip. Morgen zal ik er wat van halen.

label.Geplaatst op 2005-07-28 19:29:19

Naar forum Maag-darm-lever

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren