© 2024 solvo B.V.

Darmklachten - transplantatie???

Hallo allemaal, een paar maanden geleden is er bij mij diverticulose geconstateerd. Ik heb nu 2 vragen: Ten eerste zou ik graag met mensen in contact komen die ook darmklachten hebben om met hen te praten hoe ze ermee omgaan en ten tweede zou ik graag willen weten of de mogelijkheid bestaat voor een darmtransplantatie. Ik hoop op een hoop reacties! Groetjes, Ingrid


Hallo ingrid nou ik heb ook een reactie geplaatst over darmdonatie heb je al bij mijn reactie gekeken? ik heb een reactie van broeder johan gekregen en volgens hem is het maar een keer voorgekomen in Groningen maar daar zitten nogal wat risico's aan vast verder weet ik er niet veel van ik heb voor mijn moeder geinformeerd die is namelijk 4.20m van haar darm kwijt en heeft nu nog maar 1.80m over. zij moet elke keer als ze wat heeft gegeten ook al weer naar de wc en brengt ze alles weer weg s'morgens moet ze wel 4 keer naar de wc toe dus zoals je ziet mijn moeder heeft haast geen leven meer ze kan niet eens een dagje uit wij zijn nu bezig met verdere onderzoeken een scan en een maagonderzoek staan op de lijst dus mijn mening informeer eens in Groningen graag zou ik hier je reactie over horen veel sterkte en veel succes toegewenst Groetjes An

label.Geplaatst op 2003-03-24 18:45:13


Beste Ingrid, Ook ik heb menig maal in het ziekenhuis gelegen voor diverticulose. In 2004 ben ik geopereerd en is ca 50 cm. van de dikke darm verwijderd. Sindsdien heb ik nooit een normaal toiletbezoek gehad en heb ik een dikke buik gekregen. Daar telkens als ik een aanval had dit, in het ziekenhuis, met rust werd hersteld stel ik je voor niet eerder te laten opereren of het moet levensbedreigend zijn. Groeten, Piet

label.Geplaatst op 2006-02-24 11:17:56


Hallo An en Ingerid, Ik ben ook al een tijd opzoek naar meer info over darmtransplantatie maar het schijnt dat niemand iets weet. Ik ben ook op buitenlandse sites gaan kijken en echt meer info hebben ze daar ook niet. Ik heb nu sinds 1995 een stoma en dat bied voor mij een uitkomst. Ik lees dat de moeder van An niet echt meer een sociaal leven lijdt vanwege haar ontlasting probleem. Dat heb ik gelukkig niet. Als ik geen stoma had dan had ik hetzelfde probleem maar ik kreeg em, gratis en voor nix. Niet echt leuk toen want ik was nog maar 20 jaar maar door mijn stoma kon ik wel weer gaan "leven"! Dus misschien wel een oplossing voor je moeder An? Zodra ik meer weet over darmtransplantatie zal ik het gelijk hier posten. Misschien ook nog wel een idee... kijk regelmatig op de http://stoma.jouwpagina.nl/ en de http://www.crohn-colitis.nl/. Ik denk zodra het bekent word gemaakt dat er meer nieuws over is dat het gelijk op die pagina te vinden is. Verder veel sterkte... Groetjes tasja

label.Geplaatst op 2003-11-05 23:14:59


Darm transplantatie komen voor. Vraag voor informatie aan je behandelend arts, of kijk op: www.eurotransplant.nl www.transplantatiestichting.nl Sterkte TC-er

label.Geplaatst op 2004-02-12 15:14:54

Naar forum Maag-darm-lever

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren