© 2024 solvo B.V.

Dikke darm onderzoek dmv rontgenfoto

Ik moet binnenkort een dikke darm onderzoek ondergaan dmv rontgenfoto\'s omdat ik (soms) last heb van bloed bij mijn ontlasting. Ik dacht dat het aan een aambei lag maar de huisarts wil toch dat ik foto\'s laat maken. 3 dagen van te voren moet ik op dieet en krijg ik laxeringsmiddelen. Op de dag van het onderzoek wordt een dikke vloeistof in mijn darm gespoten en lucht. Daarna worden er foto\'s gemaakt. Ik zie best op tegen dat onderzoek maar waar ik niets van lees is hoe het na zo\'n onderzoek gaat omdat ik de dag na het onderzoek op vakantie ga. Bij de radiologie zeiden ze dat dat geen enkel probleem is maar ik zou graag reacties ontvangen vanmensen die ook zo\'n onderzoek hebben ondergaan, hoe hun ervaring is en hoe het na het onderzoek gaat. Ben ik terrecht angstig of valt het allemaal wel mee? Ik hoop op reacties!!


ik vind het eerlijk gezegd een beetje vreemd dat er foto's zijn afgesproken en niet een scopie. als je bloed bij de ontlasting hebt kun je met een scopie zien hoe het slijmvlies eruit ziet en eventueel gelijk iets weghalen of zien of er een ontsteking zit bijvoorbeeld. als ik jou was vroeg ik de dokter waarom dit onderzoek word gedaan en niet een scopie. naar mijn idee is daar meer informatie uit te halen. succes in ieder geval. en je kunt inderdaad gerust op vakantie de volgende dag.

label.Geplaatst op 2006-08-17 22:49:10


Je kunt een aantal dagen na het onderzoek dunne wit/grijze ontlasting hebben. Dit is niets vreemds! Vakantie de volgende dag is in principe geen probleem . . . Het is beter eerst van buiten te kijken (Röntgenfoto) alvorens een scopie te doen. Vaak kun je op een foto al veel dingen zien en later alsnog een scopie doen als dit nodig mocht zijn . . . Hoeft in principe nergens bang voor te zijn. Het is geen groot/zwaar onderzoek . . . Succes

label.Geplaatst op 2006-08-22 02:54:48

Naar forum Maag-darm-lever

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren