© 2024 solvo B.V.

Dikke Darm onderzoek

Ik heb bijna alle maag darm lever onderzoeken gehad afelopen 2 jaar maar niks kunnen vinden. Ze zeggen dat ik pds heb prikkelbare darm syndroom. Morgen krijg ik weer damronderzoek via de anus. Zijn er mensen die dit ook hebben mee gemaakt? Hoe verloopt dat en doet het zeer? ik heb nu 3 dagen dieet omdat mijn darmen morgen leeg moet zijn alleen ben ik er heel ziek van. Hele erg buikpijn en krampen. klinkt het iemand bekend ? Miranda


de darmkrampen worden veroorzaakt door het middel dat je moet drinken om de darmen leeg te maken, dit is dus normaal. het onderzoek (coloscopie) wordt verricht onder een roesje. je krijgt dan via een infuusnaaldje dat in je hand/arm word geprikt een middel dat je suffig maakt en zorgt dat je veel van het onderzoek weer vergeet. met een slang waarin een cameraatje zit word dan in de darm gekeken. de bochten kunnen soms wat pijnlijk zijn, maar dit zakt daarna ook weer af, ook geeft de lucht die ingeblazen word buikpijn dat weer afzakt als je de lucht weer laat gaan (winden laten). als het goed is heb je een folder gekregen waarin dit allemaal uitgelegd staat. in verband met het roesje moet je nog een tijdje in het ziekenhuis blijven om "uit te slapen". succes

label.Geplaatst op 2006-05-09 19:21:35


Hoi Miranda, Ik heb de afgelopen jaren een aantal darmonderzoeken gehad. Eigenlijk vond ik alleen de voorbereiding vervelend. De onderzoeken zelf vielen enorm mee. Sterkte hoor, gr. Kristl

label.Geplaatst op 2006-05-10 21:59:02

Naar forum Maag-darm-lever

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren