© 2020 solvo B.V.

Ervaring operatie galwegkanker

Mijn vader heeft de diagnose galwegkanker in de lever gekregen. Hoewel hij pas 59 jaar is komt de klap heel hard aan.Er is heel wat aan vooraf gegaan. Opereren kan niet, opereren kan wel. Chemo kan niet, chemo kan wel. Er is twee maal een stent geplaatst aan de rechterkant. Deze week kwam uitsluitsel. Als er overwogen wordt tot operatie dan moet de lever er voor 70% uit,(aan de rechterzijde) en zo ook de tumor.(millimeter werk) 30 % van de lever zou kunnen blijven zitten, en vooraf moet er links een stent geplaatst worden. De arts vertelde eigenlijk alleen maar wat er allemaal mis kan gaan, tijdens de operatie, maar ook erna. Bij niet opereren is het afgelopen. Alleen de vraag wanneer? 1 Jaar, \'n maand, twee weken? Het is voor mijn vader een moeilijke beslissing. Welke beslissing is de goede??? Wie heeft iemand in de familie die deze operatie heeft gehad, of wie heeft dit zelfde meegemaakt. Goede en slechte reakties zijn welkom. Moet mijn vader de gok wagen, en zich laten opereren, of zo doorgaan zoals het nu gaat. (In principe gaat het best goed met hem). Het maakt hem zo bang dat de arts vertelde dat er geregeld mensen overlijden tijdens de operatie, en hoe hij eruit zal komen? \'N kast plantje? Wie kan met ons zijn/haar ervaring delen. Veel tijd hebben we niet. Volgende week moet hij terug om te vertellen wat zijn beslissing is. Help ons aub met deze moeilijke beslissing.....

Naar forum Maag-darm-lever

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren