© 2024 solvo B.V.

Gastritis

Hallo In het ziekenhuis ben ik bekend met Gastritis of terwijl Maagslijmvliesontsteking. Wie heeft hier ook last van of heeft iemand hier last van gehad en wie herkend deze maagklachten?: Zure smaak die maar niet weg wil Tintelingen Trillende zenuwen Hoofdpijn Last van de (Borrelende) darmen Last aan de rechterkant van de maag onder de borst. Veel slijm in de mond/op de tong De volgende keer wordt ik nog geprikt voor Zinkspiegel. Wie heeft dit gehad en wat is er aan deze klachten te doen?. Ik vindt het zelf vrij lang duren en ben er eigenlijk ook zat van. Alvast bedankt voor de reacties. Pascal


Hallo, Ik ben gisteren naar de dokter geweest, omdat ik al heel lang buikklachten heb en toen vertelde hij mij dat ik ook gastritis heb. Ik heb daar medicijnen voor gekregen, een maagzuurremmend middel en een poederoplossing met vezels wat ik allebei 1x per dag in moet nemen. Nou heb ik ook al jaren PDS (prikkelbaar darm syndroom) en heb elke dag buikpijn. Ik word er ook helemaal gek van en ging gisteren weer naar de dokter met het idee van misschien moeten ze mijn maag/darmen een keer goed onderzoeken. Alleen heb ik niet een huisarts die echt goed kan luisteren, dus ik stond 5 minuten later weer buiten met 2 recepten en een patiëntenfolder over PDS. Heb jij ook PDS? Want ik heb daar iets over gevonden wat heel interessant is om te lezen. Wat er tegen te doen is, is mij ook niet helemaal duidelijk. Ik heb dezelfde klachten als jou. Ik hoop dat dat maagzuurremmmend medicijn een beetje gaat helpen. Ik moet het 4 weken gebruiken en dan mijn dokter bellen of het verbetert is. Jij bent wel in het ziekenhuis onderzocht begrijp ik? En heb je ook medicijnen gekregen?

label.Geplaatst op 2008-10-17 10:17:45


Hoi Vievje Voor zo ver ik weet heb ik geen PDS. In het ziekenhuis houden ze het inderdaad voor mij in de gaten via bloedonderzoeken. Ik heb de Auto immuun versie van Gastritis en in december wordt ik nog geprikt voor Zinkspiegel dus daar is het wachten op. Verder heb ik geen buikpijn wel wat last van maagklachten en die irritante zure smaak,verder heb ik ook nog geen medicijnen gekregen hopelijk krijg ik die wel in december. Pascal

label.Geplaatst op 2008-10-17 13:23:27


De klachten die je noemt herken ik ook allemaal. Ik heb ook gastritis. Is er bij jou al eens gekeken naar een vitamine B12-tekort? Zie voor uitgebreide info hierover: www.stichtingB12tekort.nl Hopelijk heb je hier iets aan. Sterkte, Lien57

label.Geplaatst op 2009-03-17 20:47:58

Naar forum Maag-darm-lever

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren