© 2024 solvo B.V.

Gewicht bij darmziekte

Sinds ik colitis ulcerosa heb ben ik in drie maanden tijd 16 kilo afgevallen. Wat kan ik eten zonder last te krijgen om het gewicht weer wat op peil te krijgen. Van de zaken die ik nu eet, kom ik geen gram aan.


Ik denk dat het heel verstandig is om eens naar de dietiste te gaan hiermee,misschien kun je tijdelijk drinkvoeding erbij krijgen(dat belast je darmen ook niet)waar je dan van aansterkt.Wat vind je arts hiervan dan?Is de colitis actief nu of rustig?

label.Geplaatst op 2006-09-21 21:48:23


Nurse Bedankt voor je reaktie, ik heb inderdaad een afspraak gemaakt met een dietiste begin oktober. De colitis is nu actief

label.Geplaatst op 2006-09-21 22:34:24


Hey.. Je verhaal komt me wel bekend voor, bij mij is vorig jaar november vast gesteld dat ik colitis ulcerosa heb. Bij mij kwam de ziekte eigenlijk van de 1 op de andere dag en toen ben ik in 2 week tijd 12 kilo afgevallen. Ik heb binnen een half jaar ook 12 week in het ziekenhuis gelegen, en daar kreeg ik nutri drink, ensini en fantomalt om aan te komen. nutridrink is een pakje met drinken wat je in verschillende smaken kan krijgen waar alle voedingstoffen en veel calorieën inzitten. ensini, is ongeveer net zoiets als nutridrink ook alles zit erin alleen lijkt dit meer op onverdunde ranja, ook dit heb je in allerlei smaken. en fantomalt is een soort poeder wat je door bijvoorbeeld warme)dranken en vla kunt doen, je proeft er vrijwel niets van. dit zijn alleen koolhydraten. en verder is mijn ervaring dat als je darmen weer wat rusiger zijn, dat je lichaam ook wel weer gewicht gaat vast houden. Als je prednison gebruikt kan het zijn dat je daar op een gegeven moment (heel erg) van aankomt en een honger gevoel krijgt, mijn advies daarvoor is geef niet aan de honger toe (ik weet het, klinkt makkelijker dan het is) en probeer zo gezond mogelijk te eten. dan gaat het er vanzelf wel weer vanaf. ik hoop dat je hier wat aan hebt. groetjes.

label.Geplaatst op 2006-09-25 17:31:09

Naar forum Maag-darm-lever

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren