© 2024 solvo B.V.

Heeft iemand dit ook?

Ik ben 21 en heb nu al 3 weken zeer veel pijn in mijn maag, hiervoor heb ik omperazol 20 mg en deze is inmiddels verdubbeld naar 2x 20mg per dag. Dit helpt tot heden niet. De huisarts had vastgesteld dat er een breukje zat in mijn middenrif maar snapt niet dat de medicijnen niet werken. Gisteren heb ik een echo laten maken van mijn bovenbuik, maar hier is helaas ook niets uitgekomen. De klachten die ik heb zijn: - stekende pijn in de maag wat soms doortrekt naar de rug en borst - veel opboeren - erg misselijk maar niet overgeven nagenoeg de hele dag Verder kan ik niet langer dan 5 minuten staan/ lopen want dan verga ik van de pijn in mijn maag ( alsof er een grote steen in de weg zit die tegen mijn maag aandrukt), ik krijg het daarbij ook erg heet en wordt super misselijk en slap/ trillerig en moet dan ook direct gaan zitten en kan dan ook niet meer. Dit is de ergste klacht die ik heb, ik kan hierdoor niets, niet naar school, niet werken en geen leuke dingen doen. Ik baal hier heel erg van. Ik hoop dat iemand dit bekend voor komt vooral het laatste want ik kan daar niets over vinden, helaas. Alles is welkom, bedankt


Er staat niet bij hoe de huisarts geconstateerd heeft dat een breukje in het middenrif zit? Heb je een maagonderzoek gehad of alleen op basis van de klachten? Als je geen maagonderzoek hebt gehad(gastroscopie)dan zou je daar nog om kunnen vragen,of evt een ademtest om te kijken of je soms een bepaalde bacterie bij je hebt in je maag.

label.Geplaatst op 2006-04-19 11:38:55


ik herken je klachten want het is bij mij ook zo begonnen en de huisarts dacht ook gelijk aan een breukje in de middenrif en door een maagonderzoek is het bevestigd. ik slik nu op dit moment pantozol 20 mg 1x daags 1 tabl maar soms neem ik er eentje extra omdat ik te veel vettig eten heb gehad.Dus de voeding niet te vet. Ik wens heel veel succes en vraag die maagonderzoek aan dan weet je het. groetjes

label.Geplaatst op 2006-04-21 11:39:04


Hallo, Je klachten lijken inderdaad op een maagzweer...jaren geleden heb ik dit ook gehad en na een gastroscopie bleek het inderdaad dat te zijn. Ook had ik een maagbreuk en een slokdarmontsteking.......... Ik denk dat een gastroscopie wel een goed idee zou zijn bij jou..... groetjes, lu

label.Geplaatst op 2006-04-30 00:08:06


Het kan zijn dat je last hebt van een reflux en dat je maagklep niet goed sluit waardoor je last hebt van onstekingen in de maag dat geeft een pijnlijke aanval en missenlijkheid en neiging tot braken . mijn maagklep werkte helemaal niet meer waardoor ik alleen nog maar braakte en pijn aanvallen had ik ben inmiddels geopereerd en het gaat beter . bij jou hoeft het niet zo drastiche te zijn want ze hebben ook medicijnen als de klep iets open staat om deze te kunnen sluiten , maar dan moet je eerst wat onderzoeken krijgen om dit te constateren , ga naar de huisarts die kan je zeker verder helpen , ik had zeker dezelfde klachten. groetjes Sylvia

label.Geplaatst op 2006-07-27 11:15:02

Naar forum Maag-darm-lever

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren