© 2024 solvo B.V.

Helse maagkrachten (help!)

Hallo, Mijn vriendin heeft vanaf haar jeugd een keer in de zoveel tijd vreselijk helse maagkrampen. Deze pijnen zijn hels, waarbij ze kronkelt in haar bed ligt. Ook draaien de ogen af en toe weg door de pijn die ze moet doorstaan. Op de momenten dat ze deze pijnen moet doorstaan is ze nog wel helder van geest. Pijnaanvallen duren zo\'n 5 dagen achter elkaar, waarin ze af en toe een half tot 2 uurtje slaapt. Ofwel slaapt ze zo’n 4 uur op een dag (meer ook echt niet). Overige kenmerken zijn: 1. erg de drang om cola of andere smaken te drinken. Nu de laatste 3x (in 2 maanden) veel ranja met verschillende smaakjes. Ze drinkt dan zo\'n 5 liter op een dag. 2. Spugen ze de hele dag door. 3. Reukorganen slaan op tilt. 4. Op haar rug wrijven helpt iets verlichtend. Nu heeft ze vanaf haar jeugd ongeveer alle onderzoeken wel gehad die je maar kunt bedenken. Uit dit alles was niets medisch aan te duiden. Uiteindelijk gaf een alternatieve geneeswijzer (welke tegen medicijnen was) het advies om toch zware medicijnen te gebruiken. Ook zei hij dat de klacht een beetje te verklaren is als migraine op de maag. Bij spanningen uit dit zich bij haar op de maag. Normaliter kan mijn vriendin medicijnen gebruiken op de momenten dat ze het aan voelt komen. Hiervoor heeft ze diazepam setpillen hiervoor. Dit werkt dan erg goed. Echter als ze te laat is met het innemen schijnt niks meer te helpen. Zelfs morfine tabletten niet! Nu is er een complicatie bijgekomen. Namelijk een kindje wat op komst is. Hierdoor kan ze diazepam niet nemen (schadelijk voor het kindje). We zijn nu 14 weken zwanger en in die 14 weken heeft ze nu 3 zware aanvallen gehad. In het verleden waren deze aanvallen gemiddeld 1x per jaar en duurde deze met gebruik van diazepam een dag of 2 a 3. Wie kan mij vertellen welk ziektebeeld dit exact is? Maar nog belangrijker voor mij en mijn vriendin. Wie kan me vertellen welke medicijnen (zware spierontspannend middel) ook geschikt is gedurende de zwangerschap, zonder dat het een risico is voor het kindje?


Hoi wj en vriendin, Eerst even wat losse opmerkingen: Het is niet goed om 5 liter ranja of cola op een dag te drinken, aan die drang moet je echt niet toegeven. Dat is veel te veel suiker en veel te veel water. Op zich zou dit mogelijk al de punten 2. en 3. verklaren, het overgeven en de rare smaak- en reukervaringen. Nou over het probleem van de pijn zelf. Hoe weten jullie dat de pijn veroorzaakt wordt door een probleem met de maag? Er is bij vroeger onderzoek niks medisch gevonden dat de oorzaak zou kunnen zijn van de pijn? Misschien effe een hele rare wending, maar hoe is het met de ademhaling van je vriendin? Kan ze ontspannen ademen en lachen 'met de buik' (als je lacht schudt je hele lichaam mee, dat voel je in je buik)? Mijn eigen ervaring is namelijk dat 'last van de maag' het gevolg kan zijn van slechte ademhaling. Baat het niet dan schaadt het niet, maar zouden jullie het misschien kunnen uitproberen om een proefles bij een zangpedagoog of logopedist te nemen? En dan te vragen te kijken naar de middenrifademhaling. Het is maar (mijn) suggestie. Ik weet verder niks over medicijnen, sorry. Veel sterkte allebei (alle drie!), Groeten!!

label.Geplaatst op 2008-02-24 10:01:40


Zeker geen cola drinken op een lege maag (ik neem aan dat je vriendin ook niks of weinig kan eten tijdens die aanvallen), daarvan moet je echt veel overgeven. Zou ze geen ontspanningsoefeningen kunnen doen tegen die stress?

label.Geplaatst op 2008-07-06 01:21:16


mijn hemel,dit is een duidelijk geval van pancreatitus.(algvleesklier ontsteking)ik heb vorig jaar 2,5 maanden in het z-huis gelegen,had ook al jaren last,vanaf kind al,met deze zelfde klachten,wacht niet te lang,probeer met dr bruno in het erasmus z-huis te komen,maar bel eerst even met bert van oostveen telnr:033-4633290.veel sterkte,en doen hoor!!!!! reikimoeder

label.Geplaatst op 2008-07-13 02:05:29


Hallo, Ik weet geen antwoord maar wens jullie heeeeel veel sterkte en beterschap hiermee en heel veel geluk met jullie kindje. Groetjes, Carla

label.Geplaatst op 2008-12-14 20:48:32

Naar forum Maag-darm-lever

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren