© 2024 solvo B.V.

Hevige maagkrampen.

Ik heb +/_ 3 maanden last van enorme maagkrampen, meestal 1 aanval in de 10 dagen, dit doet zich meestal ‘s nachts voor soms in het begin van de nacht en de andere keer tegen de ochtend. (overdag heb ik het nog niet meegemaakt) De pijn is zo heftig dat ik me bed uit moet en in een stoel gaan zitten, ik kan dan ook niet rustig blijven zitten, de ene keer moet ik naar voren buigen en dan later me rug strekken, om de pijn enigszins te verlichten, de ene keer duurt zo’n aanval een uur en de andere keer een paar uur. Ik ben bij de huisarts geweest en die dacht aan reflux, ik heb toen rantidine 150 mg 2x daags gehad, dit was voor 10 dagen in die tien dagen geen last gehad, een paar dagen later had ik het weer toen heb ik voor 2 weken pariet gehad. (hier had ik last van bijwerkingen) Toen weer een hevige aanval van maagkramp gehad, nu heb ik weer ranitidine 300 mg 1x daags gehad, nu heb ik ondanks de ranitidine 2 aanvallen in 3 dagen gehad. Eergisteren heb ik ontlasting moeten inleveren voor controle op helicobacter. Weet iemand of dit de symptomen van reflux of een maagzweer zijn, of wat het wel kan zijn. Met vriendelijke groet. Rene


Wat ik niet snap, en wat jij zelf ook héél duidelijk moet maken aan je huisarts is, hoe hij of zij via een gedachte een diagnose kan stellen en je ook daarvoor medicijnen voor te schrijven? Hij/zij denkt dat het dit is... dus dan maar dat medicijn... Medicijn werkt niet... ok.. dan maar dit medicijn.. Eerst een goede diagnose stellen, dan een passende medicijn of behandeling toevoegen. Veel succes.

label.Geplaatst op 2006-06-16 13:45:24