© 2024 solvo B.V.

Hevige maagkrampen.

Ik heb +/_ 3 maanden last van enorme maagkrampen, meestal 1 aanval in de 10 dagen, dit doet zich meestal ‘s nachts voor soms in het begin van de nacht en de andere keer tegen de ochtend. (overdag heb ik het nog niet meegemaakt) De pijn is zo heftig dat ik me bed uit moet en in een stoel gaan zitten, ik kan dan ook niet rustig blijven zitten, de ene keer moet ik naar voren buigen en dan later me rug strekken, om de pijn enigszins te verlichten, de ene keer duurt zo’n aanval een uur en de andere keer een paar uur. Ik ben bij de huisarts geweest en die dacht aan reflux, ik heb toen rantidine 150 mg 2x daags gehad, dit was voor 10 dagen in die tien dagen geen last gehad, een paar dagen later had ik het weer toen heb ik voor 2 weken pariet gehad. (hier had ik last van bijwerkingen) Toen weer een hevige aanval van maagkramp gehad, nu heb ik weer ranitidine 300 mg 1x daags gehad, nu heb ik ondanks de ranitidine 2 aanvallen in 3 dagen gehad. Eergisteren heb ik ontlasting moeten inleveren voor controle op helicobacter. Weet iemand of dit de symptomen van reflux of een maagzweer zijn, of wat het wel kan zijn. Met vriendelijke groet. Rene


Wat ik niet snap, en wat jij zelf ook héél duidelijk moet maken aan je huisarts is, hoe hij of zij via een gedachte een diagnose kan stellen en je ook daarvoor medicijnen voor te schrijven? Hij/zij denkt dat het dit is... dus dan maar dat medicijn... Medicijn werkt niet... ok.. dan maar dit medicijn.. Eerst een goede diagnose stellen, dan een passende medicijn of behandeling toevoegen. Veel succes.

label.Geplaatst op 2006-06-16 13:45:24


Ik las dit bericht net toen ik voor de zoveelste keer bij de dokter ben geweest. Ik heb nu weer zwaardere medicijnen gehad, net zoiets als de pariet, hier kreeg ik wel bijwerkingen van, maar in die tijd geen aanval gehad, nu heb ik omeprazol 40 mg gekregen. Ze heeft een lichamelijk onderzoek gedaan van de maag en ze gaat er van uit dat het een maag ontsteking is. Dus wat ik van u begrijp moet ik niet zo naïef zijn, dat de dokter via een gedachte de juiste diagnose kan stellen en dat ik nu medicijnen slik die ik beter niet in kan nemen. Ze heeft gezegd mochten deze medicijnen niet aanslaan ik een maagonderzoek moet ondergaan, (slangetje als ik er weer aan denk lopen de rillingen over me rug, jaren geleden al eens gehad) Wat is het beste wat ik nu kan doen, weer naar de dokter en een verwijskaart voor het ziekenhuis vragen zodat de juiste diagnose gesteld kan worden. PS, als ik zo’n krampaanval heb ben ik ook in het begin misselijk, overgeven doe ik niet en de ontlasting is goed, helicobacter heb ik niet.

label.Geplaatst op 2006-06-17 13:04:39


Hallo, Ja als je maag reageert op deze medicatie zal het waarschijnlijk wel een ontsteking of maagzweer zijn. Heb jaren geleden ook een maagzweer gehad en dat deed verschrikkelijk pijn(vooral als mijn maag leeg was). Waarom laat je niet direct een gastroscopie doen?? Dan weet je direct wat er aan de hand is en zo erg is dat niet hoor(ik heb er zelf twee gehad). Ik wist niet dat ze heliobacter in de stoelgang konden opsporen, bij mij hebben ze een biopsie genomen en onderzocht(ja ik had het wel!). Veel moed, Lu

label.Geplaatst op 2006-06-17 23:32:10


Vandaag toch maar weer eens naar me eigen dokter geweest. (vorige keren een andere dokter gehad wel uit zelfde praktijk) Deze dokter denkt ook aan maag reflux dit ik de aanvallen tot nu toe alleen s'nachts en tegen de ochtend heb. Ik heb wel een verwijskaart voor een echografie meegekregen dit naar aanleiding ik tijdens zo'n aanval bewegingsdrang heb. Er staat op de verwijskaart volgens mij alvleeskl en bovenbuikskolieken. Ik kan pas over 5 weken terecht voor een echo.

label.Geplaatst op 2006-06-19 14:00:04


Hallo, Ik ben nieuw hier en ook ik heb last van reflux en hernia aan slokdarm dit al van februari ik kreeg omeoprazole 20 mg maar helaas geen beterschap nu neem ik nexiam 20mg en kreeg ook sulpiride de arts denk dat ik ook zenuwen aan de maag heb?? maar helaas nog altijd dat branderig gevoel en pijn langs de rechter zijde van de slokdarm of liever einde slokdarm begin maag helaas wil hij presies geen onderzoek doen deze heb ik al 5 maanden geleden gehad is wel heel lastig die stekende pijn Ik wilde even weten of er hier soms ook iemand sulpiride voorgeschreven kreeg truude

label.Geplaatst op 2006-06-20 13:30:03


Heb ander ziekenhuis gebeld, kan nu as Donderdag al terecht. echografie: alvleeskl en bovenbuikskolieken,is dit om te kijken of je bv galstenen hebt.

label.Geplaatst op 2006-06-20 14:12:34


Hallo, Sulpiride voor reflux??? Das wel een medicatie voor gans iets anders hoor....das een medicatie dat ze gebruiken in de psychiatrie maar dat soms wel gebruikt word voor duizeligheid. Maar dat noch omeprazole noch Nexiam helpen das raar, dan zal er misschien iets anders aan de hand zijn dan reflux...ik zou toch eens aandringen op een gastroscopie hoor!! Ik had ook reflux, en een maagzweer en een slokdarmontsteking en kreeg toen Dakar voorgeschreven en op twee dagen was die hevige pijn weg... Nu neem ik al jaren omeprazole en heb nog weinig last van brandend maagzuur. groetjes, Lu

label.Geplaatst op 2006-06-20 23:50:15


In mijn geval heb ik dit ook meegemaakt en ben geopereerd aan een reflux , mijn slokdarm werkte niet meer waardoor het maagsap door mijn lichaam dwarelde ik had een breuk in mijn middenrif en de slokdarm was te lang en inderdaad ik lag te rollen van de maagpijn omdat ik veel last van ontstekingen had ik heb daardoor losec gehad om mijn maag te beschermen dat hielp wel even ,maar een refluxoperatie was toch noodzakenlijk.Ga voor onderzoek naar het ziekenhuis die hebben het zo gevonden via een orthoscopie. succes . groetjes Sylvia

label.Geplaatst op 2006-07-27 10:54:34


Samatino, Ik las dat je geopereerd bent voor reflux. Ik overweeg dat ook, maar op forums zie je vaak dat de problemen na de operatie nog groter zijn dan daarvoor (meer last en ook slikproblemen, vaak ondanks operatie nog zuurremmers sliken) en dus aarzel ik. Ik ben 77 jaar en zou geen operatie overwegen als de problemen na een paar jaar niet verergerden. Ik heb een middenrif breuk en dan wordt deze in de loop van de tijd groter en geeft dan meer klachten. Dit begint bij mij nu na enkele jaren medicijngebruik. Daarom ben ik geïnteresseerd wat jouw ervaringen met de operatie zijn. Finn

label.Geplaatst op 2006-08-04 18:30:20

Naar forum Maag-darm-lever

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren