© 2024 solvo B.V.

Is dit door men lever of door men maag?

heyz, ik ben vanmorgen opgestaan met een misselijk gevoel en ik moet redelijk veel boeren. het boeren is al een beetje geminderd maar als ik een boer laat dan heb ik zo een vieze eismaak !! ook heb ik last van diarée :$.. is dit een infectie of gwn een beetje griep? ik heb laten vertellen dat dit door men lever komt die vieze smaak bij het boeren ?! danku


Als je hier nog steeds last van hebt dan even je huisarts bellen lijkt mij.

label.Geplaatst op 2006-08-17 07:38:56


Hallo, Dit boeren komt uit de maag. De lever maakt gal aan en slaat dit op in de galblaas. Wanneer er gal nodig is in de maag wordt dit door de maag opgenomen. Die zure oprispingen komen dus uit de maag. Of het een infectie is of een virus kan ik niet beoordelen. Groet, Cosy

label.Geplaatst op 2006-08-18 08:31:02


Deze oprispingen met (rotte) eismaak ontstaan door overvloedige gasvorming in de darm, die via de maag en de mond weer naar buiten komen. Dit wordt meestal veroorzaakt door een virusinfectie (buikgriep)en moet na een of twee dagen weer over zijn. Het beeld van de misselijkheid en de diarree past hier goed bij. Als het na een paar dagen niet over is dan is het raadzaam om contact op te nemen met de huisarts.

label.Geplaatst op 2006-09-01 09:04:14

Naar forum Maag-darm-lever

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren