© 2024 solvo B.V.

Klean prep

hallo, zit met een probleem. Mijn darmen zitten vol en de dokter heeft me nu klean prep voorgeschreven. Helpt dit als je darmen gans vol zitten??? Ik heb al zo veel middeltjes (bv. colopeg, colofiber, ...) geprobeerd, allemaal tevergeefs. Stel me ook vrage over de dosering. Dokter zei \'elke half uur 1 glas\'. Moet je dan 1 zakje per glas doen of is het zoals in de bijsluiter 1 zakje met 1liter water mengen en dan elke 10 minuten een glas. Is wel een groot verschil he 1zakje/glas of 1 zakje/ fles :S Het gebruik is niet met het oog op een operatie ofzo, maar echt om gans de darmen te ledigen. Want men staartsbeentje begint pijn te doen van die verstopping, ik voel me vutloos, heb geen honger meer, als ik iets eet heb ik schuldgevoel en schrik. Het is echt niet meer te doen. Stel dat dit ook niet werkt (hoop van wel natuurlijk) want is er dan nog van middelen?


Als er staat 1 zakje per liter water op de bijsluiter dan zou ik die regel gewoon volgen maar dan wel 1 glas per half uur in plaats per 10 minuten zoals de huisarts zij.

label.Geplaatst op 2006-04-13 08:05:23


Hallo Girl, Even een reactie op kleanprep, zelf ben ik er erg bekend mee ivm onderzoeken van darmen. Maar je moet de dosering van de bijsluiter aanhouden, 1 zakje op 1 literwater, het smaakt nergens naar, maar je mag er een beetje limonade siroop in doen en in de koelkast zetten en koud drinken, succes

label.Geplaatst op 2006-04-14 10:50:58


Beste drinker, wij advieseren patienten kruidvat darmreiniger en bijna al onze patienten zijn erg te vreden met het resultaat. sterkte

label.Geplaatst op 2006-04-14 17:37:57


Mijn ervaring over verstoppingen. Hopelijk heeft iemand hier iets aan. Toen ik een jaar of 20 was had ik last van enorme verstoppingen. Ik kreeg regelmatig een klisma, maar de werking werd steeds minder. Toen kreeg ik een pil die er nu niet meer is.(gelukkig). Ik was begonnen met 1 pil, maar die werkte op het laatst niet meer. Ik had er soms 3 nodig en kreeg dan enorme buikkrampen. Een ander bereikte met een halve pil hetzelfde. Ik heb er mee rondgelopen tot mijn 35e jaar. Toen zij een dokter eens tegen mij dat ik zemelen moest gebruiken. Vanaf die tijd was alles als bij toverslag over, maaaaar je moet er heel veel water bij drinken. Soms wil het nog wel eens vast zitten en dan gebruik ik “Legendal”. Verkrijgbaar op recept. Kreeg ik op aanvraag in het ziekenhuis ook en werkt perfect. Je krijgt er geen kramp van en de ontlasting gaat pijnloos en vanzelf. Ik neem dan als het erg vast zit s’morgen vroeg een zakje 12gr oplossen in water. en s’avonds een zakje. De volgende dag weer. Het kan maximaal een dag of drie duren voor het effect heeft, maar het werkt meestal eerder. Als de zaak niet zo vast zit kun je ook alleen s’morgens een zakje nemen. Daarna onderhouden met zemelen. Een eetlepel in de yoghurt of vla en je bent klaar. Zemelen kosten bijna niets. Bij Kruitvat e 0.55. Ik hoop dat ik met mijn verhaal aderen kan helpen. Ik ben nu 70 jaar en het gaat nog steeds goed. Succes. P.S. Ook ik begon steeds minder te eten uit angst voor pijn in mijn buik.

label.Geplaatst op 2006-04-14 22:17:45


ben vandaag met de zakjes bezig. Maar wat moet er nu eigelijk uitkomen????? Bij mij lijkt het of ik moet gaan en dan komt er zoals bij het plassen een hoop water uit. DIt is lichtbruin water met wat vlokjes in. In het water is geen echte stoelgang te herkennen, gewoon wat stukjes van weet ik veel. Moet dit zo of betekent dit dat het prodcut niet werkt? Hoop van wel, hoop dat het echt zo moet en dat de stoelgang verandert in water en er dus zo uitkomt. Weet iemand dit?? Ps. Is het normaal dat je buik dan opzwelt? Het lijkt net een tonnetje :s

label.Geplaatst op 2006-04-15 12:02:10


hoi, je zit blijkbaar te vol en de poep is te ver ingedikt. De klean-preap doet het goed, maar krijgt de massa niet echt in beweging. Dat water is dus een soort overloop-diaree. WATER WATER WATER! Ga drinken 2 a 3 liter per dag en denk eens aan hydro-colontherapie (even googlen en je weet er meer over) lichaamswarm water in je darmen laten lopen en daarna op de wc weer 'uitpoepen' zo komt die harde massa langzaam op gang. Of je laat het in een kliniek doen. www.stomaatje.nl heeft er ook een pagina aan geweid. Zemelen, meer drinken (water) en meer bewegen! Daar draait het helaas om. Ik hoop voor jou dat je geen STC hebt. Succes!

label.Geplaatst op 2006-04-18 14:30:14

Naar forum Maag-darm-lever

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren