© 2024 solvo B.V.

Klierweefselgezwel

Moet een groot goedaardig klierweefselgezwel (ca. 5m van de anus) in de endeldarm verwijdert worden en zo ja op welke manier gebeurt dit?


Ik denk dat dit afhankelijk is van het feit of je er last van hebt of niet.Of indien zoiets de neiging heeft om kwaadaardig te worden.Dit lijkt me een duidelijk vraag voor de arts of chirurg.

label.Geplaatst op 2005-10-16 10:50:10


Dank voor jullie reactie; mijn moeder moet in december weer voor controle en aangezien er bijna 100% zeker een stoma zal moeten worden aangelegd heeft zij nu al besloten niets te laten doen en af te wachten totdat ze pijn of last gaat krijgen.

label.Geplaatst op 2005-10-16 21:03:11


Hoi Sandra, Met een stoma valt als je er aan gewend bent (bij mij duurde dat een kleine drie maanden) goed te leven. Ben geen arts maar ik zou het gezwel laten verwijderen voordat het grote problemen gaat geven. Je mag mij altijd mailen als je vragen hebt hierover. Sterkte!

label.Geplaatst op 2005-11-02 23:50:48


Hallo Clan, Dank voor je reactie. Mijn moeder (nu 79) is erg bang voor een stoma; uit ervaring weten we wat een ellende dit kan geven. Mijn man is overleden aan darmkanker en had een jaar een stoma voor hij overleed en dat was doffe ellende, lekkages en veel pijn. Ook bij enkele vrienden hebben we het meegemaakt dus ik snap haar wel. Gelukkig kregen we een berichtje van een arts van het mc leeuwarden dat bij een laparoscopische ingreep er 90% zeker geen stoma hoeft te komen dus daar gaan we dan maar vanuit. Eerst wil ze de controle op 1 dec. afwachten in Amersfoort en dan horen wat deze arts voorstelt; het liefst doet ze niets en wacht wel af wat er gebeurt. Nogmaals dank, vriendelijke groet, Sandra

label.Geplaatst op 2005-11-03 08:49:41


Hoi Sandra, Laat je nog even weten hoe het gegaan is? Sterkte!

label.Geplaatst op 2005-11-14 21:23:44


Hoi, een paar jaar verder en mijn moeder is afgelopen vrijdag met ernstige buikklachten opgenomen. De arts heeft op de scan en de echo niets kunnen ontdekken Wel sterk verhoogde ontstekingswaarden en af en toe koorts en al 6 maanden diarree. Morgen gesprek met de arts hoe nu verder en komt dit door het gezwel in haar endeldarm na al die jaren nietsdoen. Groetjes, Sandra

label.Geplaatst op 2010-11-08 20:26:39


Hoi Clan, Zal ik zeker doen; op 1 december horen we de uitslag en ik zal je daarna laten weten hoe we verder gaan. Groetjes, Sandra

label.Geplaatst op 2005-11-14 22:41:16

Naar forum Maag-darm-lever

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren