© 2024 solvo B.V.

Knoerharde ontlasting.

Beste lezer. Ik zit met een groot probleem. Sinds 10 dagen heb ik alleen maar knoerharde ontlasting, en krijg ik er met moeite een harde bol ontlasting uitgeperst. Soms hoef ik een dag of 2 niet maar dag de hele dag door weer. Als ik net geweest ben krijg ik weer aandrang en dan kom daar de volgende knoerharde bol. Raar is ook dat de ontlasting vol zit met witte dingetjes. Wat zou dat kunnen zijn ?? Eerst dacht ik dat het wormpjes waren maar dat is dus niet. Ben zo bang dat het iets engs is. Heeft iemand dit ook meegemaakt ? Eet extra vezelrijk en drink 2 liter per dag en drink een glas warm water op nuchtere maag. Wat moet ik hiermee doen ?? Het kan zo niet doorgaan want intussen doet het knap zeer door dat persen en duwen en bloed het ook, denk dat het aambeien zijn door dat onmogelijke persen steeds. Ik hoop op antwoorden. Groetjes Venneke.


Hallo Venneke,ik kan je vertellen wat bij mij goed heeft geholpen, dat is 's morgens alleen maar fruit eten en veel kruidenthee drinken verder eet ik volgens het fit fore live dieet. en het gaat sindsdien heel erg goed. het is het proberen waard. succes

label.Geplaatst op 2007-11-02 15:14:02


Bedankt Branka voor je reactie. Helaas kan ik niet tegen kruidenthee daar krijg ik ontzettend maagzuur van. Verder eet ik erg vezelrijk en drink ook 2 liter per dag. eet muslie en vezelkoeken die je in de meil oplost. Eet veel fruit ook. Heeft u enig idee of dat door meloenen kan komen ?? Galameloenen eet ik graag. Iik zou denken dat die juist laxerend werken. Het is van de een op de andere dag begonnen, had verder nooit geen last daarvan. ben erg bang dat er iets met de darmen niet goed is. Waarom zou het anders zomaar ineens zo hard worden die ontlasting ?? Groetjes van hier.

label.Geplaatst op 2007-11-03 15:31:30


hallo venneke ik zelf heb altijd knoerharde ontlasting zodra ik maar in het ziekenhuis ligt of grieperig ben en kan ik echt nooit lekker afgaan maar na mijn laaatste opname in 2000 na mijn hersen en hart infarct kreeg ik metamusiel voor geschreven 2 maal daags een zakje en ja dat ging werken na eeen aantal dagen niet te zijn geweest kwam het wel los dit middel gebruik ik nog steeds en van mijn darmarts heb ik te horen gekregen blijven gebruiken want het maakt de ontlasting zeer zeker soepel ik gebruik dit middel in middels 7 jaar en ik ben er zeer tevreden mee want het geeft een zekere regelmaat in de stoel gang en het blijft kompackt maar zacht dus misschien is dit een optie voor je kan je ook aan vragen bij je huis arts metamuciel je heb ze in 2 smaken citroen(wat zuurder) en sinasappel( zoettig) p.s. ik zelf heb ook nog last van een spastiese endel darm met vriendelijke groet leo

label.Geplaatst op 2007-11-21 01:14:53


hallo, wat de reden is dat het nu zo hard is weet ik natuurlijk niet. maar het is wel belangrijk om het weer op gang te krijgen. dat lukt soms niet met alleen veel drinken en vezels eten. ga hiermee naar je dokter, want anders krijg je alleen maar meer moeite en andere klachten zoals aambeien. misschien is gewoon een middeltje nodig om het weer op gang te brengen en gaat het daarna weer goed en anders is het ook niet erg om verder iets te blijven gebruiken. tegenwoordig zijn er middelen die niet slecht zijn voor de darmen. succes

label.Geplaatst op 2007-12-24 23:56:09

Naar forum Maag-darm-lever

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren