© 2024 solvo B.V.

Last van maag en darmen, diagnose?

Ik heb last van mijn maag / darmen. Ik heb constant een opgeblazen gevoel, last van winderigheid en vaak moet ik boeren. Dit is het geval sinds mei 2009. Ik heb tot nu toe een bloedonderzoek laten doen, een maag- en dikke darmonderzoek gehad met behulp van een endoscoop. Er is een echo gemaakt van het maag gebied, maar tot nu toe kan er niets gevonden worden. Er werd mij geadviseerd geen zuivelproducten meer te nuttigen. Ongeveer 2 weken geleden heb ik wederom een bloed onderzoek laten doen waaruit zou blijken dat er een te hoge concentratie was van een bepaalde stof in mijn alvleesklier. De concentratie was volgens de arts echter niet zó erg dat het problemen zou moeten opleveren. Het advies hierna was om geen cafeïne, alcohol, zuivelproducten en vet te nuttigen. Ook heb ik medicijnen gekregen tegen maagzuur (ranitidine) en voor mijn darmen (Psylliumvezels). De pijn houdt echter aan. Onlangs, ongeveer een week geleden, heb ik een hele dag last van diarree gehad. De hele dag had ik last van borrelende darmen en een brandende en zure maag. Wat zou de oorzaak van mijn pijn kunnen zijn? Het niet meer nuttigen van bepaalde voedingsmiddelen en de medicijnen helpen niet. Alvast bedankt voor uw hulp.


heeft u last van stress?

label.Geplaatst op 2009-11-01 22:59:38


Ik heb ook al jaren last van mijn maag en darmen en daarbij vaak diarree. Al heel veel onderzoeken gehad en nooit iets gevonden. Tot voor kort dan. Uit bloedonderzoek bleek ik verhoogde leverenzymen te hebben. Heb toen een echo gehad en hierop was te zien dat er leververvetting zat en beginnende levercirrose. Ik ben ook naar een osteopaat geweest en zij vond dat mijn klachten wel eens met een glutenintolerantie te maken kon hebben. Hiervoor krijg ik nu een gastroscopie. Misschien is het voor jou ook raadzaam om hier eens naar te vragen. Ze moeten nl biopten nemen uit de dunne darm om dit te kunnen vaststellen. Als je meer wilt weten hierover moet je eens op het coeliakieforum kijken en wat ik ook heb gedaan is me inlezen op www.mlds.nl. Dit is de maag lever darm stichting. Veel sterkte ermee.

label.Geplaatst op 2009-11-15 14:04:45


Hoi hoi, Mag ik je vragen welke leverenzymen verhoogd waren bij jou? Toevallig de Alat en Asat waarden? Deze zijn bij mij ook verhoogd. Ik heb echter echo's en bloedonderzoek gehad tot ik erbij omviel en niemand heeft ooit de ware toedracht kunnen achterhalen. Wel heb ik veel last van mijn darmen, ben veel misselijk en heb altijd diarree. Maar ondanks al deze symptomen en onderzoeken heeft niemand iets kunnen vinden.... Grtz Marieke

label.Geplaatst op 2009-11-16 13:30:52


Ik moet je zeggen dat ik niet weet welke waardes waren verhoogd. Je moet dit echt allemaal vragen aan een arts want ze vertellen je niet ech veel. Maar ja het zegt mij ook niet veel. Ik hoop dat je door mijn verhaal iets op het spoor bent gekomen. Ik zou als ik jou was toch eens vragen of ze kunnen testen op coeliakie. Als dit niet uit het bloed is te halen wil het nog niet zeggen dat je het niet hebt. Je moet om zekerheid te hebben een biopt laten nemen. Ik krijg morgen de biopt en dan zal ik het met zekerheid weten.

label.Geplaatst op 2009-11-16 19:07:06

Naar forum Maag-darm-lever

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren