© 2024 solvo B.V.

Last van maagstreek.

Hoi. Ik zit al 2 jaar met constante last van misselijkheid en last van de maagstreek. Na een aantal keer terug zijn gekomen bij de arts (hij dacht steeds stress) ben ik een keer zo ziek geweest en dacht hij aan een maagzweer. Hij gaf me maagzuurremmers en het leek wat beter te gaan. Daarna gingen de klachten net weer zo hard verder. Uiteindelijk ben ik doorgestuurd naar \'t ziekenhuis en heb ik talloze onderzoeken gehad. (allergietesten, maagonderzoek enz.) Maar er is nooit wat gevonden. Uiteindelijk zeiden ze dat ik PDS had. (Maar ik heb nooit krampen of buikpijn) alleen als ik bepaalde dingen eet word/werd ik heel misselijk. Daarna ben ik opgenomen op de spoed met hevige buikpijn en kwamen ze erachter dat ik last van verstopping had. Dat was bijna een jaar later, daar heb ik nu zakjes voor. En dat werkt verder prima. Alleen ik blíjf met de misselijkheid zitten, het begint sinds 2 maanden ook uit te stralen naar m\'n lever enz. Het is op dit moment zo erg dat ik 6 kilo ben afgevallen in anderhalve maand en dat ik al een week niks anders naar binnen krijg dan biscuitjes, brood enz. Ook heb ik enorm last van brandend maagzuur, maar dat is nu gelukkig al wat minder met Rennies. Ik ben 2 weken geleden weer naar de dokter geweest(kreeg een andere!) En ze heeft me doorgestuurd naar de MDL. (ik ben nu net 18, de andere keren moest ik nog naar de kinderarts). Heeft iemand een idee wát het kan zijn? Want ik word er gek van. Ik heb ook redelijk veel verzuim enz.


Wees maar blij dat ze niets hebben kunnen vinden. Ik weet dat je dat nu misschien niet denkt, want als er wat gevonden wordt is er misschien iets aan te doen. Maar dat ze niets gevonden hebben betekent ook dat het niet groot is. Het is goed mogelijk dat een overgevoeligheid voor bepaalde voeding bij jouw de misselijkheid en spijsverteringsproblemen veroorzaakt.Er zijn mensen gevoelig voor lactose of gluten of soja zonder dat dit te testen is. Allergie testen geven dan niet aan dat je er problemen mee hebt, maar je merkt het aan de door jouw beschreven problemen. Het beste kan je een eliminatie dieet volgen. Je gaat de eerste week alle producten met gluten uit je dieet halen, de week erna alles met lactose, de week daarna alle sojaproducten. Er is veel kans dat je enorm opknapt als je de goede stof uit je dagelijkse voeding haalt. Na de 3 weken ga je in omgekeerde volgorde de stoffen weer eten. Dus de vierde week voeg je soja weer toe, de vijfde de lactiose en de zesde week de gluten. Het is niet makkelijk maar het loont de moeite. Je kan ter ondersteuning en verlichting van de misselijkheid. acupunctuur nemen. Wil je meer informatie, kijk op www.groesland.nl

label.Geplaatst op 2010-12-26 12:47:22


Hallo, wat ik wel vreemd vind is dat je rennies slikt, die krijg je toch niet van de dokter, als ik jou was zou ik wel teruggaan naar huisarts en vragen voor een algeheel onderzoek van een maag-darm en leverarts, desnoods ander ziekenhuis. Ik had dit paar jaar geleden ook, tot mijn verbazing zat er een spoelworm in mijn maag die ik later heb overgegeven, en na onderzoek in ziekenhuis bleek ik helico-bacter te hebben. Voor maag heb ik nu Pariet, dat is een maagbeschermer, geen maagzuurremmer. Toch noch even blijven doorzoeken, want het is niet goed iedere dag pijn te hebben.

label.Geplaatst op 2010-12-28 17:35:52


Hallo, Ik weet niet of ze inmiddels al iets hebben gevonden maar mij komen deze klachten heel erg bekend voor. Ik denk dat je bij de dokter moet vragen om een echo. Het lijkt er namelijk heel erg op dat je last hebt van galsteentjes. Dit komt dan in een echo naar voren.... Dokters zeggen meestal dat je daar te jong voor bent maar ik ben 26 en mij hebben ze vorig de gal verwijderd en ik heb nergens meer last van. Ik had precies dezelfde klachten als jou en bij mij was ook de diagnose PDS gesteld. ( eigenlijk bedoelen ze dan gewoon dat het niet weten in het ziekenhuis ) Bij mij hielpen de maagzuurremmers Nexium en de vezelzakjes en movicolon ook,cmaar bleef toch klachten houden en misselijkheid. Uiteindelijk nadat ik in het ziekenhuis ben opgenomen na 3 jaar kloten hebben ze de galblaas verwijderd en ben ik geheel klachten vrij!!!!

label.Geplaatst op 2011-04-17 21:47:09

Naar forum Maag-darm-lever

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren