© 2024 solvo B.V.

Laxeermethoden, welke?

Ik moet binnenkort voor een dikke darm onderzoek laxeren. Dit heb ik eerder gehad en dit laxeren ben ik een paar dagen beroerd van. Zware hoofdpijnen op de dag van het onderzoek. Bovendien krijg ik de naar vanille smakende clean prep niet door mijn keel. Met de neus dicht en dan snel opdrinken is de enige optie. Normaal moet ik al kokhalzen van bijna alles waar de smaak vanille in zit (gele room, vla en ga zo maar door). Het laxeren met clean prep is dus een groot probleem voor me. Heeft iemand ervaring met andere methoden die wat vriendelijker zijn? Wie heeft er ervaring met Phosphoral? Alvast bedankt voor je reaktie!


phosphoral is dan inderdaad een optie denk ik voor jou.Daar hoef je niet veel van te drinken voor hetzelfde effect.Wel een heftig spulletje dus als het hetzelfde doet als een paar liter clean preap.Bij ons op de afdeling wordt er meestal met clean preap gewerkt omdat de gemiddelde patient niet in een heel goede conditie is en dan dus de phosphoral niet mogen .Overleg met je arts of je het kan gebruiken.

label.Geplaatst op 2006-08-29 15:05:19


Ik kreeg endorfalk of endofalk,, Daar moest ik 3 liter van drinken (scheelt toch weer een liter). Bij mij in t ziekenhuis wilden ze geen phosphoral geven omdat dit minder goed zou werken en de darmen minder schoon zouden worden hierdoor... Maargoed, t was nog steeds erg vies maar t smaakte meer naar zeewater dan naar vanille ofzo.. Gooien ze hier ook niet doorheen maar ik geloof iets van passievruchten ofzo.. Trap daar alleen niet in, t ruikt ernaar maar t smaakt gewoon naar zeewater.. Bij mij hielp t om er een beetje slimpie (limonade siroop zonder suiker) doorheen te gooien. Ik had hier ook waterijsjes van om na zo'n glas de smaak weg te spoelen. En zorg voor veel kauwgom! Succes ermee.

label.Geplaatst op 2006-08-30 01:18:59


Hallo, Ik heb zelf ook al verscheidene keren zo'n darmonderzoek ondergaan. Ik adviseer je echt Phosphoral drank. Klean Prep nooit meer aan beginnen. Ik kreeg het ook niet door mijn keel. Ik stond kokhalzend bij het toilet. Het later een rietje zover mogelijk achter richting mijn keel geduwd en toen het opgedronken, wat moet je anders. Maar Phosphoral drank werkte bij mij beter dan de klean prep. Ik wens je veel sterkte met het onderzoek. Groetjes Marieke

label.Geplaatst op 2006-08-30 11:31:34


Als ik het ruik loop ik al naar het toilet, vanaf 2003 al 5x mogen genieten van dit goedje, deed er appelsap door maar veel verschil maakt het niet. Beloof jezelf iets leuks als je het weggewerkt hebt, sterkte!

label.Geplaatst op 2006-09-14 12:54:30


Een mogelijkheid bij ons op de endoscopie-afdeling is dat mensen 's ochtends naar ons toekomen, een maagsonde krijgen, hierdoor de colofort (nieuw soort laxeermiddel) krijgen en dit dus niet zelf hoeven te drinken. 's Middags vindt dan het onderzoek plaats. Patienten hebben in de tijd dat de colofort inloopt hun eigen kamertje met toilet, en lezen lekker een boekje om de tijd door te komen. Misschien een optie voor jou?

label.Geplaatst op 2006-09-17 13:45:56

Naar forum Maag-darm-lever

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren