© 2024 solvo B.V.

Lever?

Hai, Ik had even een vraag.. De laatste paar dagen als ik thuis kom uit me werk en ik een kopje thee drink, krijg ik lichte steken als ik het doorslik, net onder mijn laatste rechter rib of net er o nder... Ook heb ik soms gewoon een druk daar zitten... Komt iemand dit bekent voor?? Ik heb het niet bij een koude drank of koffie of zo. Oke, ik lust erg graag een borrel en drink elke dag wel een biertje enzo al een paar jaar lang maar zou het daar door kunnnen komen??? Nou Groetjes van Help.


misschien wel een hele confronterende vraag, maar is het 1 biertje per dag dat je drinkt of toch meer. veel alcohol gebruik kan de lever beschadigen, maar het kan ook hele andere oorzaken hebben, heb je t al besproken met je huisarts? groetjes sandra

label.Geplaatst op 2006-02-18 14:17:23


Hai, bedankt voor je antwoord. Oke, het zijn inderdaad wel wat meer biertjes dan 1. Soms heel veel... maar ook wel eens een paar dagen niks. Ik ben 19 jaar, kan (door alcohol gebruik) dan nu al mijn lever kapot zijn? Ik drink wel al vanaf mijn 13/14 of zo.

label.Geplaatst op 2006-02-20 14:38:19


hoi, Je kunt eens een poosje Artisjok(leverproblemen) of Mariadistel(leverreiniging)proberen. Te verkrijgen bij een reformzaak/natuurwinkel.

label.Geplaatst op 2006-02-20 23:15:33


Oke harstikke bedankt. Maar waneer is het nou echt slecht voor je lever om alcohol te nemen en welke hoeveelheid per week is gewoon heel slecht? Ik ga het in iedergeval proberen. Mag je dan echt geen druppel drinken voor het gewenste effect. Of maakt dan een paar biertjes in het wiekend niks uit?

label.Geplaatst op 2006-02-21 09:14:25


Ik zou als ik jou was eerst eens naar de huisarts gaan om bloed te laten prikken,dan kom je vanzelf te weten of het inderdaad afwijkende waarden zijn.Alcohol kan heel goed de oorzaak zijn,ik weet niet hoeveel je precies drinkt? Als je (bijna) dagelijks meerdere biertjes ofzo drinkt dan is dat teveel denk ik.Zeker als je daarbij dan ook niet goed eet,ik weet niet of dat zo is? En dat dan al een paar jaar begrijp ik uit je bericht... Denk dat je niet goed bezig bent zo,ik zie dagelijks de gevolgen op mijn werk van te veel alcohol gebruik en daar wordt je niet vrolijk van. Probeer te minderen of liever te stoppen,dan zie je gelijk of je klachten minder worden veel succes!

label.Geplaatst op 2006-02-21 11:57:30


Oke bedankt. Kijk het klinkt misschien een beetje raar maar ik durf gewoon niet echt naar de dokter. Ben gewoon bang dat deze mij verteld dat ik allerlij ziekte\'s heb enzo.... Ik weet niet wat het is maar ben daar altijd al bang voor geweest.

label.Geplaatst op 2006-02-21 18:11:42


ga toch maar wel,nu is het ws nog niet te laat.Als je langer wacht en zo doorgaat krijg je inderdaad op een keer te horen dat je lever kapot is en dat ze er niets meer aan kunnen doen.Als je stopt met drinken gaat alles weer beter en is er verder niks aan de hand met je doen hoor!

label.Geplaatst op 2006-02-21 19:03:16


Je kunt beter een keer voor niets naar de huisarts gaan dan een keer te laat..... Kom op, je kunt het! Laat het ons nog even weten, ok?

label.Geplaatst op 2006-02-21 22:40:50


Oke, iedereen heel erg bedankt. Ik zal het advies opvolgen. Groetjes Help

label.Geplaatst op 2006-02-22 09:23:11

Naar forum Maag-darm-lever

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren