© 2024 solvo B.V.

Lever

omdat ik soms krampen in mijn zijde heb die pijn trekt naar rug/tussenschouderbladen en naar maag en buik is er een scan gemaakt omdat ik dacht aan galsteen. Geen galsteen maar er is gezien dat ik een vette lever heb. k Weeg ook wel veel, 90 kg. maar ben nu met dieet bezig. Wat betekent die vette lever?, is dat een ziekte? De huisarts is nu met vacantie en als ik nog eens bel voor afspraak heeft ie een vrije dag dus ik kom er maar niet toe om het te vragen op de dag van de uitslag-vraag ben ik het vergeten te vragen. Wie weet er iets over, k zou zo graag iets weten .?? Hij stelde wel voor( i.v.m. die kramp die ik maar paar keer per jaar heb en dan wel na veel of vet eten.) om een maag onderzoek te doen en eventueel een darmonderzoek .\\ k heb echter nooit buikpijn dus stel dat even uit, alleen weleens maagzuur waar voor ik nu maagzuurremmers krijg. Dank je voor het evt.antwoord.


Een vette lever zegt niet zoveel. Bij zware mensen komt het vaker voor, echter het is ook te zien bij niet-zware mensen. Daarnaast hebben de meeste mensen met het vorderen van de leeftijd in meer of mindere mate last van wat vervetting van de lever. Is verder niets om je zorgen over te maken.

label.Geplaatst op 2004-07-21 22:51:50


dankje voor het antwoord Co, ik kon eerder niet meer inloggen en heb nu een andere nickname waarmee het dus wel lukte. Ik wist niet dat er vetweefsel rond de organen vastzitten en wel zoveel dat de róntgenoloog dat ziet tijdens maken v.d.echo.Had wel gehoord dat men aan de lever kon zien als men alcoholist is. Maar tja, k weet nu niet of die kramp die ik sporadisch voel van de maag of de darm komt. k heb verder nooit pijn en om daarvoor nu een darm-maagonderzoek te doen? Nee dan wacht ik maar even af. die kramp ontstond als ik chocola of veel gegeten had, maar ik heb heel vroeger wel ns galsteen gehad (die nu helemaal weg is) en vond die kramp lijken op de pijn van gal-aanval. Enfin, k wens je een goed weekend. mvgr. amor(zo is mn nickname nu)(k wist nix anders,haha)

label.Geplaatst op 2004-07-24 18:40:17


Als je slechts een paar keer die krampende buikpijn in het jaar hebt, zou ik geen onderzoek ondergaan. Waarschijnlijk komt er toch niets uit en krijg je ook het etiket IBS opgeplakt. Het enige dat je wel kunt doen is goed vezelrijk eten (bruin brood, groente, fruit), goed drinken (voornamelijk water, geen koolzuurhoudende dranken, probeer ong 2 liter per dag te drinken) en bewegen.

label.Geplaatst op 2004-07-24 20:14:47


dank je voor antw.Co. Wat ibs betekent weet ik niet (ingebeeldesickness?) ik zal het nog wel eens tegenkomen op t forum. mvrgr.

label.Geplaatst op 2004-07-25 12:29:49


IBS staat voor irritable bowel syndrome, oftewel prikkelbare darmsyndroom, oftewel spastisch colon. Dat is eigenlijk een uitsluitingsdiagnose. Als er niets anders gevonden kan worden, wordt dit soort buikpijn ibs genoemd.

label.Geplaatst op 2004-07-25 16:15:35

Naar forum Maag-darm-lever

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren