© 2024 solvo B.V.

Lever-gal?

Hallo,ik ben Anne en 57 jaar,ik heb al vijf maanden last van dunne ontlasting-geel-oranje,vooral s morgens,ook misselijk,vervelend gevoel in maagstreek,door echoscopie is er een galsteen van 22mm vastgesteld maar de gal is niet ontstoken dus kan verder geen kwaad,voel me lusteloos en word er nerveus van,heb al van alles geprobeerd,ben 7 kg afgevallen,gebruik op dit moment darmreiniging en valeriaandruppels,huisarts ziet geen noodzaak voor verder onderzoek en zegt dat het stress is.Wie herkent dit?


waarom wordt de galsteen niet verwijderd als je klachten hebt. misselijkheid kan ook bij een galsteen en je ontlasting is niet goed van kleur en dun. mijn vraag is waarom je darmreiniging neemt en wat neem je dan? groetjes

label.Geplaatst op 2005-09-15 11:42:57


Ook ik denk dat je klachten wel degelijk door een ontstoken galblaas kunnen worden veroorzaakt. Had zelf ook een grote galsteen en was o.a. misselijk na eten en had een vage pijn in de (boven)buik. Ook mijn chirurg was niet overtuigd, aangezien ik geen last van kolieken had. Na operatie was ik gelijk van alle klachten af ! Door laten verwijzen naar internist is een goede optie.

label.Geplaatst op 2005-09-17 00:10:18


Bij mij was een galsteen geconstateerd, de chirurg vond het niet nodig hem weg te halen. De aanvallen kreeg ik zo om de 4 maanden. Drie jaar na de diagnose kreeg ik weer last maar nu ging de pijn echt niet meer weg. Was echt onhoudbaar. Opnieuw naar het ziekenhuis, alleen nu een andere arts. Na 2 maanden heel veel pijn en 3x daags een zetpil Diclofenac (hoogst toegestane dosis), 10 kilo lichter omdat ik niets meer kon eten en drinken is eindelijk mijn galblaas verwijderd. De chirurg vertelde dat de galblaas op punt stond van scheuren en dat er galsteentjes in de galgang zaten. Ook was het ontstoken. Ik had niet veel langer mogen wachten. Nu ben ik zo blij dat hij eruit is. Uitslag van bloedonderzoek had bij mij niets uitgewezen. Ik raad je aan om advies aan een andere chirurg te vragen en desnoods nog een echoscopie. Bij mij vonden ze een nieuwe echo niet nodig. De chirurg zei bij het eerste consult: Als je drie jaar geleden een galsteen had, zit hij er nog wel. Maar hij bedacht zich niet dat dezelfde galsteen extreem groot was geworden.Groter dan 10 cm. Succes.

label.Geplaatst op 2005-10-02 19:59:55


dank voor je reactie,ik heb orticlear van iriscopist/homeopaat,was bij chirurg die zei,ga eerst maar naar huis kalmeren,ik haal geen gezonde galblaas eruit. Ik was natuurlijk ook wel zenuwachtig,bang dat ik iets ernstigs heb,iriscopist zag ook iets bij dikke darm,vandaar.

label.Geplaatst op 2005-09-15 14:24:29


Dank voor reactie,ik ga weer contact opnemen met de huisarts maar die sluit ontsteking uit omdat het bloed goed is. Ik heb van alles uitgeprobeerd met eten maar het maakt niet uit of ik wel of niet eet,ik val nu niet verder af maar blijf toch last houden met ontlasting en vage pijn op de plaats van de lever-gal en soms ook een kloppend gevoel op de maag,maar dat kan wel zenuwen zijn,ik vind het nu wel erg lang duren,weet me af en toe geen raad meer,denk dan aan ernstige dingen en word daar ook niet beter op natuurlijk.

label.Geplaatst op 2005-09-19 09:15:52


Dank Hanneke en sorry voor late reactie. Zo ongeveer is mijn verhaal ook alleen heb ik last van diaree en niet zo\'n hevige pijn,meer zeurend. Chirurg zei;ga eerst maar thuis kalmeren omdat ik zenuwachtig overkwam denk ik (was ik ook). Had jij ook wel pijn in je maagstreek? Ik heb ook wel eens een paar dagen geen last en dan hoop ik dat het over is maar de volgende morgen is het er weer en word ik weer bang,de huisarts zegt dat er geen ontsteking zit anders moet je dat in het bloed zien. Groetjes en hoop nog van je te horen.

label.Geplaatst op 2005-10-05 19:06:28


Bedankt voor reactie,bloed is onderzocht en was goed volgens huisarts,maar ik weet niet waar het op onderzocht is,bloedplaatje was goed maar van die waarden weet ik niets,ik ga het aan de huisarts vragen.

label.Geplaatst op 2005-09-15 22:54:23


Dank voor reactie,doet me goed dat er iemand meedenkt. Woon in omgeving Den Bosch,dus zal daar wel naar toe moeten,Enschede is een beetje ver. Groetjes Anne

label.Geplaatst op 2005-09-20 07:40:24


je kunt vragen aan de huisarts of je een verwijzing naar de internist kunt krijgen, omdat je klachten hebt van misselijkheid en de ontlasting. die kijkt op een andere manier naar buikklachten. succes

label.Geplaatst op 2005-09-16 10:00:44

Naar forum Maag-darm-lever

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren