© 2024 solvo B.V.

Lever/galklachten, maar onderzoeken zijn negatief! Help!

Sinds 3 maanden heb ik last van een constante stekende pijn in mijn rechterbovenbuik, net onder de ribbenboog. De huisarts dacht aan galstenen of aan een galblaasontsteking en heeft mij doorgestuurd. Er is een rontgenfoto van mijn galblaas gemaakt, ik heb een bovenbuik echo gehad en er is bloedonderzoek gedaan naar mijn leverwaarden. Echter al deze onderzoeken hebben niets uitgewezen, terwijl mijn klachten blijven voortduren! Ik heb de afgelopen 5,6 jaar wel stevig alcohol gedronken (dagelijks), maar ik mag toch aannemen dat eventuele afwijkingen aan lever en/of galblaas uit het (bloed) onderzoek naar voren zouden zijn gekomen? Inmiddels heb ik ook het alcoholgebruik gestaakt, maar ik blijf die zeurende pijn in mijn leverstreek houden. Wie denkt er mee?


Hallo francien, ik zit helaas ook in het zelfde schuitje, heb al aardig wat onderzoeken achter de rug en nog niets gevonden. De pijn wordt echter steeds erger, de huisarts denkt nu aan een zweertje in mn maag of aan het begin van mn twaalfvingerige darm. Krijg eind januari een laprascopie en dan weet ik het pas zeker of dat zo is. Misschien is dat bij jouw ook het geval.

label.Geplaatst op 2006-12-19 15:55:10


Hallo, De pijn die jij omschrijft heb ik ook. Uit onderzoek bleek dat mijn gal en levernormaal zijn en ook geen ontstekening. Uit de foto bleek dat rechts bij je lever en gal ook je darmen zit. Nu blijkt dat rechts tegen mijn lever en gal in de darm ontlasting blijft zitten vanaf daar werkt mijn darm niet zo goed. Dit is ook het hoogste punt van je darm. Hier blijven ook gassen zitten. Dit drukt tegen je lever en gal aan en dat veroorzaakt de pijn bij mij. Ze staan ook voor een raadsel hoe nu verder. Maar misschien kun je eens aan je arts vragen of ze je naar je darmen kijken er moet toch een oorzaak zijn van je pijn. Ze houden wel mijn lever in de gaten omdat ik leverstatose heb gehad vergrote lever. Dat is weg opeens en de functies zijn weer normaal maar de pijn blijft. Het zijn op die plek mijn darmen die vervelen. Ik hoop voor je dat ze iets vinden. Je klachten komen mij erg bekend voor en het is inderdaad heeeeel moeilijk om te accepteren dat je pijn hebt en de onderzoeken een goede uitslag hebben, dit heb ik gister ook meegemaakt. Ik ben nu al 4 jaar bezig en sinds 1 jaar in het AMC ziekenhuis in Amsterdam. Heel veel sterkte !

label.Geplaatst op 2007-01-13 11:56:18


Ik heb sinds een jaar een zeurderig gevoel rechts onder de ribbenboog waar je lever of galblaas zit.Ik heb een aantal malen een echo gehad en bloedonderzoek. Lever, galblaas, darmen en alvleesklier waren goed. Wel een aantal malen leverwaarden verhoogd. Ik drink dagelijks alcohol al heel veel jaren lang! Ik heb dat nu geminderd. De pijn blijft echter aanwezig op één plek.Sinds kort heb ik het gevoel dat er een prop in mijn slokdarm zit, daar waar je keel begint. Ik heb dan erg de neiging om wat te moeten eten. Soms ben ik misselijk, de klachten verergeren zich nu. Ik krijg deze week nog een gastroscopie en die moet uistluitsel geven. Ik ben bang voor slokdarmkanker vanwege het 'globus' gevoel. Het zit in elk geval niet goed> ik heb geen maagklachten, maar wat is het dan wel? Het duurt nu al een jaar en ik maak me erg ongerust. ik ben 48 jaar. Wie kan mij wat verder helpen?

label.Geplaatst op 2007-05-23 17:58:30

Naar forum Maag-darm-lever

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren