© 2024 solvo B.V.

Lever

tijdens een buikecho werd er gezegd dat ik een forse lever heb en de lever reikt over de rechternier.Is dit ernstig en kunnen ze op een buikecho ook zien of er ziektes aanwezig is.Krijg nu weer andere onderzoeken over 4 weken maar ik begin nu wel ongerust te worden.Je leest veel over vergrote lever op het internet en meestal is het ernstig.


Beste Richelle, Dat je lever vergroot is geeft aan dat er iets niet klopt. Maar wat dat is zal de arts moeten achterhalen. Probeer voor jezelf niet direct een link te leggen naar wat je op internet hebt gelezen. Wat daar staat hoeft geen betrekking te hebben op jouw situatie. Het is ook vaak beter dat je zonder enige voorkennis naar een onderzoek gaat. Dan let je meer op wat de arts zegt en ben je in gedachten niet zo veel bezig met het denken wát hij nu eiegenlijk bedoelt. Ik wens je veel sterkte en misschien lezen we de uitslag nog wel eens.

label.Geplaatst op 2005-11-30 21:47:24


Als je niet vertelt wat je klachten zijn, dan kan ik hier niets mee. Wat ik je wel kan vertellen is dat de ernstige vormen van leverziektes, o.a. met vergrote lever, voornamelijk komen door overmatig alcoholgebruik en hepatitis B en C infecties.

label.Geplaatst op 2005-12-03 23:57:44


Hoi, Ik ben begonnen met darm klachten toen ze echo hadden gemaakt kwamen ze erachter dat mijn lever vergoot was en verschillende functie niet goed functioneerde. Dat veranderden steeds. Toen ben ik gestop met de pil even overgegaan naar de mirena spiraal. Sinds dien zijn mijn functie's weer normaal en mijn lever weer klein. Enheb ik daar geen last meer van. Succes met de uitslag.

label.Geplaatst op 2005-12-07 15:29:04


De pil kan inderaad invloed hebben op de lever. Het stoppen van de pil lost echter geen galstenen op..

label.Geplaatst op 2005-12-07 19:16:06

Naar forum Maag-darm-lever

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren