© 2024 solvo B.V.

Maag onderzoek

ik heb al sinds enkele jaren last van misselijkheid en geregeld ben ik een paar dagen flink ziek en moet dan steeds gal overgeven.(ik heb me de laatste 3 maanden al 4 keer ziek moeten melden) in de afgelopen jaren is er al twee keer een echo gemaakt van de gal maar er is steeds niks te vinden.nu wil de huisarts een maag onderzoek laten doen maar daar zie ik erg tegen op weet iemand of ik dit ook met een klein roesje kan laten doen?


Ik heb een gastroscopie laten doen in een ziekenhuis en ze hebben mij eerst in een roes gebracht met een spuit Dormicum geloof ik.Ik weet totaal niet dat het onderzoek plaatshad .Daarna moet je wel een uurtje uitslapen ,maar je weet er echt niets van .Ik heb wel gezegd dat ik veel angst had en daarmee hebben ze dat zo gedaan Een aanrader!!!

label.Geplaatst op 2005-03-13 15:50:07


Voor zover ik weet kan een maagonderzoek ook gedaan worden met behulp van Bariumpap. Misschien is dat voor jou een optie.

label.Geplaatst op 2005-03-16 12:03:45


Ik heb dit onderzoek verschillende keren gehad en vond het erg meevallen. Het vervelendste is het inbrengen van de maagsonde voor de bariumpap. Dan heb je het rotste gehad. Ik weet niet of je ooit een maagsonde hebt gehad om je maag leeg te maken/houden? Deze is veel minder erg omdat hij veel dunner is. Ik heb het nooit nodig gevonden om een roesje te vragen. Bovendien kun je tijdens het onderzoek meekijken op het scherm. Ik vind dat erg interessant. Als je een roesje krijgt mis je dat. Als je er erg tegenop ziet zou ik gewoon het ziekenhuis bellen om het te vragen.

label.Geplaatst op 2005-03-17 19:25:24

Naar forum Maag-darm-lever

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren