© 2024 solvo B.V.

Maag probleem

Hallo in het jaar 1992 kreeg ik voor de eerste keer maagklachten en heb toen via de huisarts meerdere keren zantac kuren gehad met wissellend resultaat de klachten werden wel minder en soms waren ze maanden hellemaal verdwenen. er kwam een periode dat ook zantac en losec (hetgeen nu nexium heet geloof ik) niet meer hielpen en ik zodoende in ongeveer 1995 een gastroscopie heb gekregen in het ziekenhuis er is toen een zweer in het einde van mijn maag geconstateerd ook is er gelijk een stukje uit mijn maag gehaald met het grijpertje en dit is onderzocht om te kijken of ik de helicopter pylorie bacterie had of andere nare dingen dit bleek dus niet het geval niet te zijn. na die gastroscopie heb ik nog een ongeveer een jaar zantac gebruikt en toen opeens waren mijn klachten voor jaren verdwenen. nu heb ik de laatste maanden behoorlijk veel last weer van mijn maag en nu wil mijn huisarts weer een gastroscopie laten doen aangezien ik dat een nogal erg nare ervaring vind wil i.p.v gastroscopie een ademtest of bloedtest laten doen om te kijken of ik alsnog een helicopter pylorie bacterie heb maar m ijn husarts wil hier niets van weten omdat dit niet betouwbaar is volgens hem. het vreemde vind ik dat mijn klachten ook opeens jaren kunnen verdwijnen en ik totaal geen medicijnen nodig heb. ik rook niet ik beweeg voldoende ik ben niet te dik ik eet gevarrieeerd en gezond wel ben ik een nogal druk type en merk dat wanneer mijn maag me plaagt ik meer last heb als ik bijvoorbeeld stress periode\'s heb. misschien is er iemand die hier iets in herkend en een suggestie o.i.d heeft? met vriendelijke groeten peter petb@home.nl


Het is inderdaad zo dat de helicobacter pylori het beste kan aangetoond worden wanneer er een biopt wordt genomen. Zo'n stukje weefsel uit de maag halen kan alleen via een gastrscopie, andere methoden bestaan wel, maar de betrouwbaarheid daarvan is vaak ver te zoeken. Een gastroscopie is vervelend, maar zo kan er wel echt goed gekeken worden. Wellicht heeft deze nieuwe klacht een andere oorzaak dan de klachten die je jaren geleden had. Succes.

label.Geplaatst op 2004-11-28 22:08:26


Beste Timmer ik ben er inmiddels achter dat wanneer ik een tabletje inneem die ik via mijn huisarts heb gekregen die je rustig maakt (bromazepam in de lichtste dosis) mijn maag en lichaam opeens heel ontspannen aanvoelt en ik geen pijn of misselijkheid meer heb in mijn maag en buikstreek. echt een heel aangenaam gevoel. zo af en toe neem ik een tabletje in of de helft ervan groeten peter

label.Geplaatst op 2004-11-30 19:49:09


Hoi Peter, Ik heb afgelopen dinsdag een gastroscopie gedaan, ik had ook zo;n last van mn maag, en dacht ook aan een maagzweer, helaas hebben ze bij mij niets gezien. Maar ik zag erg tegen het onderzoek op, alleen ging het zo snel, en deed het eigenlijk bijna geen pijn. Alleen het galspugen is niet zo geweldig. Ik wil je aanraden om maar het AZU in Utrecht te gaan, ik was er echt tevredenover. succes ermee

label.Geplaatst op 2004-12-16 15:20:17


hoi elissa ja zon onderzoek belevenis is per persoon verschillend ik hoor horror story\'s en ook veel van goh dat viel reuze mee die keer dat ik em heb gehad destijds vergeet ik in ieder geval nooit meer weer inderdaad het duurt niet lang das waar maar het voelt alsof de seconden wegkruipen ik moet zeggen hoe meer ik op mijn zenuwen let dat heet het wat rustiger aan probeer te doen ik minder last heb en ook dagen er tussen dat ik me lekker voel en af en toe een rustgevend tabletje helpt ook goed bij mij peter.

label.Geplaatst op 2004-12-16 23:07:29

Naar forum Maag-darm-lever

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren