© 2024 solvo B.V.

Maag zuur en boeren?

hallo ff een vraagje ik heb zelf pds. maar hoort daar ook bij dat je soms maag zuur hebt en veel boert soms boer ik enorm veel net of ik het eten op boer ofzo raar maar zo voelt het, en soms best hevige magzuur al duurt dat niet lang. hoop dat iemand er op reageert bedankt


Als je PDS hebt prikkelbaredarmsindroom , kan het zijn dat je moeilijk je ontlasting kwijt kan dat betekent dat de lucht niet uit je darmen kan als dat het geval is moet het toch ergens uit , bij jou is dat via je slokdarm naar je mond ,dus boer je veel. Wat het maagzuur betreft kan het zijn dat je maagklep onvoldoende sluit waardoor je zuurgehalte naar boven komt , een breukje in je middenrif geeft ook deze klacht. groetjes Sylvia van Leusden

label.Geplaatst op 2008-01-25 07:41:28


Hallo Rafaelo Ik ben zelf een vrouw van 53 jaar en heb al van kindaf aan PDS...natuurlijk bestond het nog niet onder deze benaming in zover ik mij herinneren kan. Dat je veel moet boeren komt heel waarschijnlijk doordat je teveel lucht inslikt en wij mensen met pds hebben zowiezo al zoveel scala aan allerlei klachten dat het moeilijk is om soms nog uit te vinden waar wat vandaan komt... het is in ieder geval veel lucht wat je inslikt tijdens het eten misschien, of op een andere manier... ik kan je een boek aanbevelen die te koop is bij de apotheer voor 20 euro ongeveer, wordt niet vergoed ... het is een zorgboek en heet gewoon Prikkelbaa Darm Syndroom...misschien kan je het ook vinden op www.boekenoverziekten.nl er is ook een PDS belangenvereniging telefoon 033-4766247 maandag van 14.00 uur tot 16.oo uur dinsdag van 19.00 uur tot 21.00 uur woensdag van 19.00 uur tot 21.00 uur en donderdags van 14.00 tot 16.00 uur... maar als ik jouw was zou ik eerst dat boek aanschaffen bij de apotheek het is echttttttt de moeite waard... Lieve groeten van een medelotgenoot van pds FoXZuni. P.S. ook ik heb regelmatig last van maagzuur in soms meer mate en soms minder mate... :) fijne dag nog

label.Geplaatst op 2008-01-26 09:09:24


Hallo ik ben samira bouma ik heb spastishe darmen ik ga nu al weken kapot van de buikbijn en ze kunnen niet vinden wat ik nog meer heb. Maar ik heb ook heel veel last van maagzuur ik heb vaak geluk als ik mijn eten kan binnenhouden , en vooral als ik veel eet dan komt het met boertjes omhoog mischien zou je is proberen wat minder te eten en kijk dan is als je daar nog last van hebt Veel beterschap met je maagzuur groetjes

label.Geplaatst op 2008-04-03 15:31:14


Ook veel last gehad van dit probleem. Niet langer mee rondlopen( heb ik wel gedaan, bijna 40 jaar!!!)Ik moet nu elke dag, s'morgens voor het ontbijt, één capsule omeprasol innemen en het probleem is over. Bedenk wel overdaad schaad, dus wel normaal eten en je hebt nergens geen last meer van.

label.Geplaatst op 2008-05-19 18:20:00

Naar forum Maag-darm-lever

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren