© 2024 solvo B.V.

Maagklachten en gewichtsverlies

Hallo, Ik heb nu al bijna anderhalf jaar last van maagklachten, het is begonnen met gewoon griepje. Inmiddels heb ik een maagonderzoek achter de rug waaruit bleek dat de kringspier tussen maag en slokdarm niet goed functioneerde dit heet (refluxziekte) aangezien het toch lang geduurt heeft voordat ze vast konden stellen wat ik precies heb heeft zich een hoop littekenweefsel gevormd in mijn slokdarm waardoor mijn eten moeilijk kan zakken. Mijn klachten zijn vooral: zeurderig gevoel in mijn maagstreek soms ook heel pijnlijk. Af en toe ook last van benauwdheid. Vooral \\\'s ochtends misselijk en vaak last van een vol gevoel terwijl ik maar 2 happen eten binnen heb. Dit is met drinken ook zo.Pijn achter het borstbeen, lig soms echt krom van de pijn. Vet of pittig eten slecht kunnen verdragen. Nu moet ik nog 3 weken wachten voordat ik de uitslag heb van het weefselonderzoek en ben eigenlijk bang dat er nog meer narigheid uitkomt.. (weefsel was verder goed) Ik weet nu wel dat dit een ziekte is waar je mee om moet leren gaan en dmv van medicijnen kunnen ze de boel stabiliseren en onder controle houden (krijg op het moment nexium 40 mg) Ze hebben de dosis nu verdubbelt maar zonder resultaat. Misschien hoop ik wel via dit bericht reacties van mensen te krijgen die dit herkennen. Inmiddels ben ik weer bij de internist geweest omdat mijn klachten steeds verergeren, ik kan amper nog op mijn benen blijven staan. Al eerder is uit bloedonderzoek gebleken dat mijn leverwaarden wat aan de hoge kant waren maar volgens de internist niets om me druk over te maken. Op het moment heb ik zelfs moeite om vloeibaar voedsel binnen te houden. De internist gooit het nu op dyspepsie en er volgen meerdere onderzoeken. Mijn huisarts is nu op vakantie en de waarnemend arts krijg ik pijnstillers en kalmeringstabletten (maar dit is toch de oplossing niet)!! ik wordt van het kastje naar de muur gestuurd en blijf maar afvallen, ik ben 24 jaar en heb een zoontje van drie waar ik op het moment zelf niet meer voor kan zorgen. Ben hier zo verdrietig van, moet het dan zo slecht gaan dat ze je dan pas helemaal gaan onderzoeken van wat er nu aan de hand is en het ergste van alles is dat het me zoveel moeite heeft gekost eer ze mijn klachten serieus namen. Nu moet ik a.s. maandag weer langskomen bij een vreemde dokter heb zoveel medicijnen onderhand gekregen maar niets helpt.


he hallo bij mij begon het ook met een gewoon griepje wat niet over wilde gaan en alleen maar erger werdt nu bijna anderhalf jaar veder zijn ze er bij mij wel achter wat het is. maar het is zo onwijs balen dat ze je niet serieus nemen bij mij gooide ze het op een gegeven moment op psygiche klachten tewijl ik zeker wist dat het niet zo was als ze me toen der tijd wel serieus genomen hadden was het nu ook allemaal veel mider erg geweest heel veel sterkte en laat je niet onder tafel praten blijf er voor vechten . groetjes tal

label.Geplaatst op 2004-07-13 18:24:46


Hallo Tal, Bedankt voor je reactie! Weet nu wel wat ik heb, maar daarvoor moest ik eerst opgenomen worden op de psychiatrische afdeling in het ziekenhuis en nog wordt ik regelmatig niet serieus genomen. Ik heb een middenrifsbreuk (hernia diafragmatica) en dyspeptische klachten maar het wordt steeds erger heb ook veel last van ademhalingsproblemen, maar nog gooien ze het erop dat dat tussen mijn oren zit. Het gekke is heb medicijnen die eerst wel werkten maar nu niet meer en andere krijg ik niet. Hoe dan ook ik blijf vechten !!! (al blijft het erg moeilijk) Ik blijf nog steeds afvallen en ben de ene dag wat beter andere dag weer doodziek. Hoe gaat het nu met jou ? Ik heb je bericht net gelezen op deze site. Sterkte ! Groetjes Diedeltje

label.Geplaatst op 2004-08-08 09:08:38


hoi,heb zelf al 13 jaar last van maag darm klachten en zie het zelf soms ook totaal niet meer zitten. wordt totaal niet serieus genomen,en heb meerdere onderzoeken gehad waar niks uitkwam.ook bij mij gooien ze het op psychishe klachten. ging altijd met plezier naar mijn werk maar dat wordt steeds minder, omdat ik vaak misselijk ben,begon bij mij met diaree en misselijkheid.kan veel soorten eten niet meer verdragen.wil overigens weer naar de dokter voor een tweede opinie in een ander ziekenhuis.

label.Geplaatst op 2004-08-08 10:05:21


Hallo! Ben nu onder behandeling in het ziekenhuis en als ik daar niets mee opschiet ben ik zeer zeker van plan om een second opinion aan te vragen. En nou maar hopen dat we er iets mee bereiken, wil weer een beetje kunnen genieten van alles en dan wel zonder zware medicatie waar ik ook niet veel beter van wordt.

label.Geplaatst op 2004-08-25 20:04:13

Naar forum Maag-darm-lever

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren