© 2024 solvo B.V.

Maagpijn + Pantozol 20

Ik heb een vraagje. Ik heb al sinds een hele poos last van mijn maag. Althans, dat denk ik. Ik heb namelijk last onder mijn linkerribben voor en achter. Ook rommelt of ruist het in mijn linkerbovenrug, bewegingsafhankelijk. Overal lees ik dat maagpijn boven de navel, onder het borstbeen zit, maar daar heb ik het dus niet. Ik slik pantozol 20, maar het pijnbeeld is zo willekeurig dat ik niet goed kan beoordelen of dit medicijn nu werkt of niet. Eten helpt om het allemaal wat rustiger te krijgen maar dat duurt meestal maar even. Wie weet dit? Wie heeft een verklaring voor het ruizen in mijn linkerbovenrug (achter de maag) als ik bewegingen maak?


Beste coral Ik slik pantazol 40 (dubbele dosis wat jij hebt). Pantazol zorgt ervoor dat je maagzuur bedwongen wordt. Helpt vaak goed bij maagslijmvliesontsteking en overtallig maagzuur. Hoop dat je er iets mee kunt. Groetjes Cazzo

label.Geplaatst op 2005-01-20 22:09:55


Ik had tijden lang last van mijn maag en opkomend maagzuur, kreeg ook pantozol, ik vond het niet helpen, de huisarts zei dat dit kwam door een scheur in mijn middenrif, wat bleek ik had een hartinfarct gehad, heb nu een 3-delige bypass gehad en ben van mijn maagklachten af, dus ik bedoel maar!!!!

label.Geplaatst op 2005-01-23 15:29:10


Hoi Carol, Ik herken jouw klachten behalven het ruizen in je rug. Ik slik nu 14 dagen Omeprazol. Ik heb na een hevtige stress aanval pijn in mijn linker borst (rib) en al mijn ribben en nek zaten vast (rug). Ook heb ik maagklachten. Ik ben nu 4 keer naar de chiropractor geweest en de laatste behandeling heeft gelukkig iets geholpen. Ik heb nog wel veel last van prikkelingen in mijn slokdarm en tegen de avond ook van mijn borst. De dokter dacht in eerste instantie dat het mijn hart was waarna een longfoto gemaakt is. Gelukkig is dit allemaal in orde. Later dacht de dokter dat ik naast maagklachten het syndroom van tietze (1e en 2e borst rib) zou hebben en ik moest maar naar de fysiotherapeut maar die deed me alleen maar zeer. Helaas gelooft mijn huisarts niet in een chiropractor maar toch helpt het. De chiropractor heeft aangegeven dat het niet het syndroom van tietze kan zijn omdat de pijn lager in mijn ribben zit. Sinds 5 dagen gebruik ik nu aloe vera gel (baat het niet schaat het niet). Ik ben ook onder behandeling bij een psychotherapeut i.v.m. stress. Ik heb ook het bericht van haasje ontvangen wat zeker goed bedoeld is maar wat je toch heel ongerust kan maken. De dokter en de chiropractor hebben beide aangegeven dat de pijn in mijn borst van zelf moet genezen omdat het een plek is wat dicht bij je hart zit, de pijn waarschijnlijk vanuit mijn ribben, nek en schouder komt, ik veel stress heb waar ik eerst vanaf moet voordat ik me weer lekkerder zal gaan voelen. Ik hoop dat ik je een beetje gerust gesteld heb en dat je er wat mee kan mocht je nog vragen etc. hebben kan je altijd reageren en heel veel sterkte en succes!!!!

label.Geplaatst op 2005-07-05 19:01:45


Beste forumbezoeker. Voor het tijdschrift Gezondheid werk ik op dit moment aan een artikel over maagzuurremmers en hun bijwerkingen. Ik zou het erg op prijs stellen als u hierover met mij zou willen praten of mailen. Uw bijdrage kan andere mensen helpen de juiste keuzes te maken. Mijn e-mailadres luidt stefan.boerboom@gezondheid.nu en mijn tel. is 0341-438599. Dankuwel.

label.Geplaatst op 2005-09-15 10:26:46

Naar forum Maag-darm-lever

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren