© 2024 solvo B.V.

Maagproblemen

Goedemiddag, Ik heb al een paar weken last van maagproblemen. Was veel zwaar 99 kg bij 1.85m dus wat fanatieker gaan sporten, veel buikspieren trainen goed fanatiek. Ook nogal gek op heet eten, veel sambal eten ed. Vier weken geleden maagproblemen gekregen en dokter constateerde maagvliesontsteking en Omaprazol gekregen 1 x per dag. In ieder geval na 10 dagen wel iets beter maar nog niet over en nu naar mijn eigen dokter en die constateerde hetzelfde alles was rustig zei hij en de dosis opgevoerd naar 2 x per dag voor 2 weken en dan 1 per dag ook 2 weken. Nu moet ik nog een week maar de klachten zijn er nog steeds. Vaak beginnen ze onder mijn borstbeen en het voelt aan als vlak onder de oppervlakte. Ook heb ik wel eens kramp in mijn buikspieren gehad. Met tillen en bukken heb ik ook problemen. Meeste echt last van mijn maag (licht branderig en opgeblazen gevoel) komt pas na 1 uur na het eten en niet altijd. Nu is mij vraag: Is het een combinatie van te hard buikspieren gedaan en teveel \"verkeerd\" gegeten? Of is dit medicijn niet goed voor me? Alvast bedankt.


Ik denk dat je zeker niet heet moet eten,dat helpt niet echt mee om van je maag klachten af te komen,verder moet je uitproberen waar je wel en geen last van krijgt,beetje lichtverteerbaar.

label.Geplaatst op 2006-05-04 14:38:53


Met dat hete eten ben ik na begin klachten meteen gestopt. Verder is het moeilijk aan te geven waar de klachten vandaan komen. Soms heb ik geen klachten. Ik was er ook bijna vanaf tot de klachten weer terugkwamen afgelopen maandag.

label.Geplaatst op 2006-05-04 18:17:56


Net wat nurse zegt, kijken bij wat voor dingen je pijn of onplezierigheid voelt en die proberen te mijden. Je kunt ook aan je huisarts vragen of er misschien een vervolgonderzoek kan plaatsvinden na de behandeling met het medicijn wat je nu gebruikt om te kijken of er geen complicaties zijn.

label.Geplaatst op 2006-05-05 08:13:55


ik heb altijd last van mijn maag snap er helemaal niks van 3x gastroscopi gehad uit eindelijk een helico bacteri ondekt maar blijkt weg te zijn maar daar heb ik mijn twijfels over want mijn klachten blijven en daarbij heb ik 3x antibiotica kuren achter de rug en kan al een half jaar niet goed meer naar de w.c. en ik loop de hele dag te zweven op mijn benen heb het gevoel dat ik dreig om te vallen maar de doktoren heb er geen verklaring voor gr henk van vugt

label.Geplaatst op 2006-05-17 20:26:31


Heet eten is heel slecht voor de maag en zeker als je al last hebt door het hete eten gaat het beschermlaagje van de maag verdwijnen waardoor de maag een dal is voor ontstekingen er is hiervoor wel een maagbeschermer die kan je aan de huisarts vragen , als je al merkt door het hete eten dat de klachten erger worden doe dat dan maar niet meer mischien merk je dat het dan beter gaat en wat het medicijn betreft wat je nu slikt moet je even de bijsluiter goed lezen van wat voor een klachten je ervan krijgt. succes ermee. groetjes Sylvia

label.Geplaatst op 2006-07-27 11:07:52

Naar forum Maag-darm-lever

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren