© 2024 solvo B.V.

Maagzweer door alcohol?

Hoi, Ik heb nu sinds 2 a 3maanden last van mijn maag. Dat was een tijd dat ik soms heel veel alcohol dronk, en ook wel eens dronken was. Vlak daarna is het gekomen, en ik drink nu al 2 maanden (bijna) geen alcohol meer, maar het is niet over. Het is een drukkend gevoel, soms weeig en soms branderig, net onder mijn ribben, alsof er een baksteen klem zit. En heel misselijk, alsof je een brok in je keel hebt. En nooit zin om te eten, maar als je eenmaal eet, heb je er geen last van, alleen eet ik wel heel weinig tegenwoordig, ik heb ook altijd een heel opgeblazen gevoel. Ik heb ook soms diaree en soms hele zwarte ontlasting. Ik eet weinig vet, maar soms als ik een beetje drop of kaas eet of alcohol drink, of cola ofzo dan voel ik het een uurtje later gelijk. Ik ben wel vegatarisch, maar slik soms vit.b12 vitaminen. Mijn vader en oma hebben allebei een breuk in het middenrif, en dat kan tot klachten leiden, maar ik snap niet dat het zo plotseling gekomen is. Op de echo in het zieken huis zagen ze verder niks. Ik heb wel gewoon maagtabletten, pantozol, maar die doen helemaal niks. Nu had ik wel gehoord dat het kan helpen om sojamelk te drinken, maar daarmee is het probleem nog niet weg. Ik zit nu sinds een tijdje op kamers, en moet dus voor mezelf koken maar dat gaat best redelijk, ik eet veel biologische groentes, en niet te veel kant en klaar. Alleen kan ik niet studeren met die constante pijn, omdat ik me gewoon niet kan consentreren, en niet goed slaap door de pijn, dus iemand een idee wat het kan zijn?? Laat het me dan alsjeblieft snel weten, want ik hou het niet echt lang meer vol! Groetjes lisa


Ben je al met die zwarte ontlasting naar de dokter geweest? zwarte ontlasting duid nl. op maagzweer. Klachte van midderifbreuk kunnen ook op latere leeftijd tot uiting komen, werd bij mij pas ontdekt toen ik 25 was. Klachten vol gevoel, maagzuur en maagpijn. werd bij mij pas ontdekt toen ze de oorzaak ontdekte van een maagzweer

label.Geplaatst op 2004-11-15 19:05:43


wel eens aan alvleesklierontsteking gedacht. Vaak worden klachten in de buikregio niet goed gediagnostiseerd omdat alles zo bij elkaar zit. Ik ken de klachten en heb een Pacreatitis gehad.

label.Geplaatst op 2009-03-18 09:11:29


Alcohol kan het maagslijmvlies aantasten en je kunt er inderdaad een maagzweer van krijgen. Die zwarte ontlasting duidt er op dat er waarschijnlijk bloed vanuit de maag in je darmen tercht is gekomen. Gebruik je ook regelmatig Brufen, Diclofenac of Aspirines etc? Dit zijn nl. medicijnen die ook maagzweren kunnen veroorzaken or evoor zorgen dat het niet over gaat!! Meestal is Pantazol voldoende om van zweertjes af te komen, soms heb je er nog een antibiotica voor een week of 2 bij nodig. Zou zeker naar je huisarts teruggaan, hoor!

label.Geplaatst op 2004-11-15 19:17:49

Naar forum Maag-darm-lever

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren