© 2024 solvo B.V.

Marisken

Ik loop al een tijd rond met een probleem bij mijn anus. Vooral de schaamte heeft er voor gezorgt dat ik dit niet bij de huisarts durfde aan te kaarten. Vanmorgen de angst toch maar overwonnen omdat ik er echt van af wil. De diagnose was marisken. Nou heb ik op internet al gevonden dat het onschuldige huidplooien zijn. Ik heb een afspraak gemaakt bij de poliklinische chirurg. Om mijn angst een beetje in te perken zou ik graag van tevoren wat informatie willen over de behandeling. Gebeurt het verwijderen uitsluitend via plaatselijke verdoving? Kan het (ivm angst) evt via lichte narcose? Hoe lang blijven de hechtingen zitten? Is het risico van infectie niet erg groot gezien de locatie van de marisken? En ook ivm een geplande vakantie, hoe lang ná het verwijderen zou ik kunnen zwemmen in (niet al te schoon) zeewater? Een hoop vragen, ik weet het, maar antwoorden kunnen mijn onrust misschien wegnamen. Bij voorbaat dank...


Als je voor het eerst bij de chirurg komt, gaat hij/zij er niet meteen in snijden. Daar wordt een vervolgafspraak voor gemaakt. Tijdens je eerste consult kun je de vragen aan hem/haar stellen. Maak je verder niet al te druk. Een chirurg heeft dit echt wel vaker gezien en het valt echt ook wel mee (hoewel het uiteraard niet leuk is).

label.Geplaatst op 2004-06-12 00:36:09

Naar forum Maag-darm-lever

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren