© 2024 solvo B.V.

Moeizame ontlasting/pijnlijke spieren en botten

Sinds oktober 2004 eet ik heel gezond: minimaal 500 gram groente per dag, geen suiker, geen snoep, koekjes etc. Ben daardoor 10 kilo afgevallen. Maar ik heb wel een hele opgezette buik. Het min of meer vaste patroon van mijn ontlasting is als volgt: de eerste ontlasting is redelijk, 1 of meerdere worsten. Ongeveer een half uur later volgt een tweede, die altijd veel slechter is. Heel veel kleine worstjes (geen diarree) en vaak nog een derde en vierde keer, alsmaar slechter wordend. Als dat er allemaal uit is, verdwijnt meestal heel snel de pijn die ik in spieren en gewrichten heb. Die pijn kan overal zitten, geen vast patroon. Er is een echo van mijn maag gemaakt. Was goed. En bij Endocrinologie zijn hormoontesten gedaan. Die waren ook goed. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?


Misschien zijn je darmen niet echt blij met de soort voeding die je ze geeft?

label.Geplaatst op 2006-04-18 08:12:25


Dit doet mij denken aan een voedingsallergie. Ben je misschien allergisch voor gluten of andere voedingsstoffen. Misschien is het handig om een tijd een voedingslijst bij te houden. Dus op schrijven wat je eet. Kijk dan ook eens wanneer je pijn in je spieren krijgt en of je een link kan leggen met dat wat je hebt gegeten. Bij was het o.a. tarwe, gluten, specerijen en sinaasappels die deze klachten veroorzaakten. Ik wens je sterkte.

label.Geplaatst op 2006-04-21 18:35:36


Heb je al een speciale ontlasting onderzoek laten doen de zogenaamde TFT test voor bacterien, parasieten, schimmels en andere mogelijkheden. Bij mij is een hardnekkige parasiet gevonden ( na 4 jaar ziek zijn, met bijna exact dezelfde klachten als jij) en na een kuur van twee weken ( parasietdodende kuur) namen mijn klachten ernorm af..nu wordt er gepraat over een nabehandeling omdat deze parasiet er nog zit..

label.Geplaatst op 2006-04-28 13:34:49


Dank voor je reactie. Ik ga inderdaad glutenvrij proberen!

label.Geplaatst op 2006-05-02 20:12:09


Ik heb inderdaad een TFT test laten doen. Bleek een darmparasiet te hebben. Die heb ik weg gekregen door een streng dieet. Daarom eet ik nu nog steeds zoveel groente. Daar houd die parasiet niet van.

label.Geplaatst op 2006-05-02 20:15:03


bij mij is ook een parasiet gevonden en wil graag weten welk zware dieet jij gevolgd hebt. Na 3 weken kuur is mijn parasiet nog steeds aanwezezig. Kun je mij vertellen wat absoluut slecht is en juist goed is.

label.Geplaatst op 2006-05-03 11:42:16

Naar forum Maag-darm-lever

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren